۰ نفر

هشدار آیت الله سبحانی به روحانیون و طلاب

۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 304747
هشدار آیت الله سبحانی به روحانیون و طلاب

حضرت آیت الله العظمی سبحانی تاکید کرد: اگر وضع زندگی ما دینی باشد مردم متدین می شوند اما اگر وضع زندگی ما نامناسب باشد مردم را از دین دور می سازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید شیعیان در انتهای درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از معصوم گفت: کسانی هستند که می ترسند ذلیل شوند لذا تن به کارهای ذلیلانه می دهند و گمان می کنند اگر این کار را نکنند از موقعیت اجتماعی آنها کاسته می شود.

او به ارزش انسان در قرآن اشاره کرد و گفت: زمین و آسمانها و حرکات آنها برای انسان آفریده شده بنابراین نباید کاری کنیم که شئون ما پائین بیاید؛ احترام عمامه و قبا خیلی واجب است.

آیت الله سبحانی با تصریح به اینکه عمل ما مردم را متدین و خلاف عمل ما مردم را از دین بیرون می کند، بیان داشت: نباید کارهایی کرد که دون شان ماست. این لباس احترام خاصی دارد.

او ادامه داد: کسانی که برای عمامه گذاری نزد ما می آیند، به شوخی به آنها می گوئیم یادتان می آید حرامی را بر شما حلال کردیم اما امشب حلال را می خواهیم حرام کنیم مثلا دوچرخه سواری برای فرد کت و شلواری اشکالی ندارد اما برای شما خوب نیست.خیال نکنید که اگر فلان کار را انجام ندهیم، کوچک می شویم؛ خیال کوچکی انسان را کوچک می کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر وضع زندگی ما دینی باشد مردم متدین می شوند اما اگر وضع زندگی ما نامناسب باشد مردم را از دین دور می سازد.