۰ نفر

جزییات اضافه خدمت مشمولان نظام وظیفه

۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳
کد خبر: 304016
جزییات اضافه خدمت مشمولان نظام وظیفه

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح جزییات اضافه خدمت مشمولان نظام وظیفه را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، سردار موسی کمالی درباره اضافه خدمت مشمولان سربازی گفت: یک نوع از اضافه خدمت‌ها اضافه خدمت سنواتی است و شامل حال مشمولانی می‌شود که با تاخیر خود را معرفی می‌کنند و به قوت خود باقی است. همچنین اضافه خدمت مشمولانی که به مرخصی رفته و خود را دیر از موعد مقرر به پادگان معرفی می‌کنند که به اضافه خدمت نَحَس معروف است نیز همچنان پابرجاست.

او ادامه داد: اضافه خدمت انضباطی نیز در یگان‌های نیروهای مسلح رایج بود و برای مشمولان به دلیل موارد انضباطی اضافه خدمت در نظر گرفته می‌شد که این نوع از اضافه خدمت برداشته شده است و هیچ یگانی نباید به این نوع از اضافه خدمت را برای مشمولان در نظر بگیرد.

سردار کمالی تصریح کرد: اما اگر سرباز تخلفی را مرتکب شود که این تخلف باعث بازداشت سرباز شود، با توجه به اینکه فردی که بازداشت شده خدمت نمی‌کند به ازای روزهایی که در بازداشت بوده، اضافه خدمت برای آن سرباز در نظر گرفته می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نوع دیگری از اضافه خدمت شامل مشمولانی می‌شود که جرائمی را مرتکب شده و به دادسرا معرفی می‌شود و دادگاه برای او اضافه خدمت در نظر می‌گیرد، که این نوع از اضافه خدمت نیز به قوت خود باقی است و اجرا می‌شود.