۰ نفر

هشدار سیلابی‌شدن رودخانه‌ها

۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۴
کد خبر: 302930
هشدار سیلابی‌شدن رودخانه‌ها

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در گیلان و غرب مازندران است و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد، ضمن آنکه ارتفاع موج به 2 تا 3 متر می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شاهد گذر موج تراز میانی از نیمه شرقی کشور هستیم که تا اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به همراه نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد به همراه کاهش نسبی دما در برخی مناطق شمال غرب و استان‌های ساحلی کشور رخ می‌دهد و در نیمه جنوبی کشور آسمان صاف است.

امروز در جنوب خراسان رضوی برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و در نیمه غربی کشور آسمان صاف است.

روز چهارشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید‌ پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج‌شنبه در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، شرق تهران و سمنان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در گیلان و غرب مازندران است و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سامانه مذکور روز جمعه در نوار شمالی کشور فعال است و اواخر وقت جمعه از کشور خارج می‌شود.

اواخر وقت روز چهارشنبه و روزهای پنج‌شنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

به همراه نفوذ زبانه پرفشار به سواحل شمالی کشور، اواخر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در سواحل استان گیلان و غرب مازندران ارتفاع موج به  حدود 2  تا 3 متر می رسد که ‌توصیه می شود‌، تمهیدات لازم  برای تردد شناورهای کوچک  به عمل آید و از توقف در ساحل دریا خودداری شود.

آسمان تهران طی دو روز آینده صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۰ و ۱۹ درجه خواهد بود. 

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان، شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.