۰ نفر

کاهش تدریجی دما در دامنه‌های جنوبی البرز

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۵
کد خبر: 299932
کاهش تدریجی دما در دامنه‌های جنوبی البرز

در دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران به تدریج تا پایان هفته قدری از میزان دمای هوا کاسته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی ضرابی افزود: در حالیکه در یکی دو روز آینده در اغلب نقاط کشورمان جوی آرام و آسمانی صاف و آفتابی پیش بینی می شود در بخش هایی از استان های ساحلی خزر، شرایط برای ابری شدن هوا و بارش های پراکنده مهیا است که این اتفاق به ویژه در ساعات عصر در شرق سواحل دریای خزر، مناطق شرقی استان مازندران، بخش هایی از استان گلستان و ارتفاعات شرقی رشته کوه البرز رخ خواهد داد.
وی گفت: به لحاظ دمایی تغییرات قابل توجهی در نیمه جنوبی کشور رخ نخواهد داد اما در نیمه شرقی و به ویژه در شمال شرق کشور از میزان دمای هوا کاسته می شود و در شمال غرب کشور تا پایان هفته به صورت جزئی به میزان دمای هوا افزوده خواهد شد.
ضرابی با اشاره به اینکه دمای هوای تهران هم به تدریج تا پایان هفته کاهش خواهد یافت افزود: دمای تهران دیروز در گرمترین زمان به 38 درجه رسید و پیش بینی می کنیم دمای امروز به 36 درجه و فردا به 34 درجه سانتیگراد برسد و در خصوص هوای تهران نیز پیش بینی می شود امروز در گرمترین زمان به 39 درجه و فردا به 36 درجه برسد.

 

وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان هم قدری به میزان بادهای 120 روزه سیستان افزوده می شود و تا پایان هفته ضمن کاهش دما، وزش بادها تقویت خواهد شد که موجب طوفان گرد و خاک می شود.
ضرابی با اشاره به اینکه آبهای دریای عمان از فردا مواج خواهد بود افزود: در ساعات عصر امروز در جنوب غرب کشور در بخش هایی از استان های ایلام و خوزستان وزش باد به صورت محلی موجب کاهش کیفیت هوا می شود.