۰ نفر

بدهی 7هزار میلیاردی یک دانه درشت به بانک‌های هرمزگان

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۳۸
کد خبر: 298975
 بدهی 7هزار میلیاردی یک دانه درشت به بانک‌های هرمزگان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های هرمزگان گفت: از میان 23 دانه درشت بدهکار به بانک‌های این استان یک نفر آنان به عنوان بزرگترین بدهکار رقم بدهی آن به بیش از 7 هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله آبسواران عصر شنبه به مناسبت هفته بانکداری اسلامی در نشست با اصحاب رسانه، البته تعداد کل بدهکاران بزرگ بانکی در استان هرمزگان را 83 مورد عنوان کرد.

وی ادامه داد: این میزان بدهی البته به علت شرایط نوسان ارزی بوده و خود این افراد خواستار همکاری در جهت پرداخت معوقات خود هستند که در این زمینه بانک ها نیز با آن ها همکاری خواهد کرد.

وی با اشاره به این که بخشی از مطالبات به ‌صورت املاک مازاد به بانک‌ها تحمیل می‌ شود، اضافه کرد: هرماه تمام بانک‌ها مزایده برگزار کرده و این املاک را به فروش می ‌رسانند تا به منابع بانکی اضافه شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های هرمزگان ادامه داد: بانک ها 5 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات در بخش رونق تولید به طرح های تولیدی و اقتصادی استان پرداخت کردند.

آبسواران تصریح کرد: این میزان تسهیلات ظرف یکسال گذشته به طرح های صنعتی، معدنی، کشاورزی و شیلات پرداخت شده است.

وی بیان داشت: تسهیلات بانک ها در جهت کمک به اشتغال پایدار، حمایت از سرمایه‌ گذاران، کمک به صنایع کوچک و بزرگ، امانت ‌داری وجوه مردم و ارایه تسهیلات حمایتی از کارآفرینان است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های هرمزگان اظهارداشت: حمایت از اشتغال پایدار بویژه در مناطق روستایی و عشایری و مرزی هرمزگان، تسهیلات مسکن، بافت فرسوده، خانه های روستایی و حوزه گردشگری از دیگر اولویت های مهم کمیسیون هماهنگی بانک های هرمزگان است.

آبسواران ادامه داد: در زمینه اشتغال و فراگیر نیز 442 طرح با بیش از 4 هزار و 470 میلیارد ریال به ثبت رسیده که 389 طرح با رقم 3 هزار و 770 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی‌ شده است.

وی یاد آورشد: از این تعداد طرح معرفی شده، 122 طرح با یکهزار و 210 میلیارد ریال مصوب و 121 طرح با رقم یکهزار و 90 میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

وی همچنین میزان منابع بانکی هرمزگان را 143 هزار و 258 میلیارد ریال و میزان مطالبه بانک های های استان را حدود 25 هزار و 263 میلیارد ریال عنوان کرد.

16 بانک زیر مجموعه شورای بانک های هرمزگان هستند.