۰ نفر

فرمانده ناجا تشریح کرد

آماده باش پلیس برای محرم

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲
کد خبر: 297886
آماده باش پلیس برای محرم

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که در ایام محرم ماموران پلیس درکنار عزاداران حسینیه‌ها، تکایا و مساجد خواهند بود و نسبت به تامین امنیت این مراسم اقدام خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه نشست فصلی فرمانداران و مدیران عالی ناجا که صبح امروز و با ممانعت از حضور خبرنگاران برگزار شد اظهار کرد: نشست فصلی فرماندهان و مدیران عالی ناجا امروز کار خود را با حضور وزیر کشور آغاز کرد و تا پایان روز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه بررسی اقدامات انجام شده از سوی ناجا در ماه‌های گذشته و نیز آمادگی برای ماموریت‌های پیش‌رو در نیمه دوم سال مورد بررسی قرار گرفت گفت: خوشبختانه در سال ۹۷ نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی در آماده باش بوده و مشغول خدمت رسانی به مردم بود.

اشتری امنیت را بالاترین سرمایه برای مردم برشمرد و گفت: با لطف و عنایت خداوند همکاری مردم و نیز اقدامات ماموران امروز امنیت مطلوبی در کشور ما ساری و جاری است و روز به روز این امنیت در حال ارتقاست و شاهدیم که در مرزها شهرها و روستاهای ما وضعیت امنیتی خوبی برقرار است.

فرمانده ناجا به ارتقای توان ماموران نیروی انتظامی برای اجرای هرچه بهتر خدمات و ماموریت‌های خود نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم با آموزش‌های انجام شده این توان و مهارت هر روز بیشتر شود.

اشتری با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده درباره جایگاه اجتماعی ناجا و میزان محبوبیتش بدون نام بردن از موسساتی که این نظرسنجی‌ها را انجام دادند گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده اعتماد مردم به ناجا افزایش داشته است و ما جزو دستگاه‌هایی بودیم که بیشترین اعتماد به مردم را دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با بد حجابی و کشف حجاب در خودروها اظهار کرد: ناجا بر اساس وظیفه ذاتی خود با هرگونه هنجارشکنی که مصادیق آن بارها اعلام شده و بی حجابی نیز جز آن است، برخورد خواهد کرد؛ بر این اساس به مالکان خودروها تذکر خواهد داد و اگر قبلا تذکر داده شده باشد نسبت به توقیف خودرو اقدام داده می‌شود البته خوشبختانه مردم همکاری خوبی با پلیس داشته و امیدواریم این موارد بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پلیس در ایام ماه محرم نیز گفت: ماموران پلیس در کنار عزاداران، تکایا و مساجد و حسینه‌ها حضور داشته و نسبت به تامین امنیت عزاداران اقدام خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قانون امر به معروف و نهی از منکر به ناجا ابلاغ شده یا خیر؟ بدون بیان پاسخی در این خصوص گفت: براساس قانون برخورد با ناهنجاری‌ها برعهده پلیس است و ما هماهنگ با مقام قضایی با این موارد برخورد خواهیم کرد.

اشتری در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا طرح جمع آوری اراذل و اوباش در مشهد اجرا نمی‌شود؟ نیز گفت: طرح جمع آوری اراذل و اوباش در تمامی استان‌ها اجرا می‌شود و مردم نیز با مراجعه به پلیس و یا تماس با سامانه ۱۱۰ این موارد را اطلاع رسانی کنند.

فرمانده ناجا درباره درگیری با مامور پلیس نیز اظهار کرد: ما هتک حرمت و بی احترامی به ماموران را برنمی‌تابیم و امیدواریم با این موارد طوری برخورد شود تا درس عبرتی باشد برای دیگران، البته از مردم نیز به خاطر همراهی و پیگیری‌هایشان تشکر می‌کنم.

اشتری در پاسخ به سوالی درباره پیگیری نامه معاون اول رئیس‌جمهور برای ماجرای بریده شدن گوش یک کودک زباله گرد نیز اعلام کرد که فرصتی برای پاسخ گویی نداشته و باید به جلسه برود.

علی رغم آنکه صبح امروز اعلام شده بود که این برنامه با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود اما عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران حاضر نشد.