۰ نفر

والدین در سفرهای برون شهری نجات‌بخش جان کودکان باشند

۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳
کد خبر: 296488
والدین در سفرهای برون شهری نجات‌بخش جان کودکان باشند

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین علت فوت کودکان در تصادفات، پرت شدن از خودرو هاست، تصریح کرد: پدران و مادران باید مراقبت بیشتری از کودکان داشته و کمربند سرنشینان عقب خودرو را نیز ببندند.

به گزارش اقتصاد آنللاین به نقل از ایسنا، "احسان عراقی‌زاده" ، اظهار کرد: متاسفانه تعداد کودکان کشته شده در تصادفات جاده ای زیاد است و والدین در هنگام سفرهای برون شهری با وسایل نقلیه شخصی خود برای جلوگیری از به خطر افتادن جان فرزندانشان می‌توانند با رعایت نکات ایمنی از جمله بستن کمر بند ایمنی کودکان، نصب صندلی کودک عقب خودرو و موارد مشابه نجات‌بخش جان فرزندانشان باشند.

وی افزود:  شرکت‌های تولید کننده خودرو باید صندلی کودک و کمربندهایی برای کودکان طراحی و تولید کنند که والدین بتوانند به سهولت و با اطمینان خاطر بیشتری از آن وسایل برای حفاظت از جان فرزندان خود در سفر ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: والدین دانشجویان نیز فرزندان خود را توجیه کنند که در شهرهای محل تحصیلشان از چه خودروهایی استفاده کنند و البته صدا و سیما و رسانه‌ها باید در زمینه کاهش سوانح رانندگی و لزوم رعایت قوانین و مقررات اطلاع رسانی و کار فرهنگی بیشتری انجام دهند.