۰ نفر

وزیر بهداشت: جشنواره سلامت مسیر خود را پیدا کرد

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۳۵
کد خبر: 296378
 وزیر بهداشت: جشنواره سلامت مسیر خود را پیدا کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: از پزشکان و هنرمندان که تلاش کردند تا جشنواره سلامت مسیر خود را در این سال‌ها پیدا کند، تشکر می کنم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسن قاضی زاده هاشمی در آئین اختتامیه سومین جشنواره فیلم سلامت که در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به دو هنرمند درگذشته اظهار داشت: یکی از کسانی که خیلی جایش در این مراسم خالی است، افشین یداللهی است، حتما روحش شاد است و در عین حال یاد و خاطره عزت ا‌لهه انتظامی را زنده نگه می‌داریم.

وی با بیان اینکه استاد انتظامی چشمانش را برای درمان به من سپرده بود، افزود: در این دو دهه اخیر یکی از جملاتی که از او شنیدم و بیشتر از دیگر جملات او لذت می‌برم اینکه می‌گفت بعد از 80 سال، هیچ‌وقت حسرت نخورم آن کارهایی که می خواستم انجام دهم را انجام ندادم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ادامه داد: این مهم است که انسان افتخار داشته باشد کاری را برای شهرش، کشورش و جهان انجام دهد و از این بابت راضی باشد.

بخش بعدی مراسم پایانی سومین جشنواره فیلم سلامت به بزرگداشت «کیانوش عیاری» اختصاص داشت. این مراسم با پخش فیلمی درباره عیاری و فیلم «بودن یا نبودن» که او آن را درباره اهدای عضو ساخته بود، پخش شد.

در این بخش «مهدی هاشمی» که در سریال «روزگار قریب» با عیاری همکاری کرده بود، روی صحنه آمد و از دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی خواست روی صحنه بیاید.

مهدی هاشمی روی سن گفت: من دو سال است عیاری را ندیده‌ام در حالی که در سریال «روزگار قریب» چهار سال با او بودم. چقدر خوب است آدم کلمه سلامتی را می‌شنود و این قدر تاثیر می‌گذارد. به من گفتند به عیاری جایزه بدهم، دکتر هاشمی هم هستند، معمولا آدم خوشنام و خوب کمتر پیدا می‌شود.

سپس دکتر هاشمی و مهدی هاشمی تندیس و لوح این بزرگداشت را به کیانوش عیاری اهدا کردند.

همچنین در این بخش جایزه «تصویر استاد» برای ایفای نقش ماندگار دکتر محمد قریب در سریال «روزگار قریب» اثر کیانوش عیاری به این بازیگر اهدا شد.

در ادامه با پخش کلیپ معرفی هیات داوران بخش سینمایی، شهرام رفیعی‌فر، کتایون ریاحی، کیانوش عیاری، محمدرضا فروتن و محمدهادی کریمی روی صحنه رفتند.

هیأت داوران ضمن تشکر از پرداختن به موضوع سیاست‌های جمعیتی در فیلم خجالت نکش، موضوع کودک‌آزاری در فیلم اتاق تاریک و موضوع تأثیر فضای مجازی بر سلامت در فیلم جشن دلتنگی، جوایز را به شرح زیر اهدا کردند:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به عباس امینی برای فیلم هندی و هرمز

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مسعود جعفری جوزانی برای فیلم پشت دیوار سکوت

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بهروز شعیبی برای فیلم دارکوب

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به حمید نعمت‌الله برای فیلم شعله‌ور

 سومین جشنواره فیلم سلامت از اول تا ششم شهریور ماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.