۰ نفر

زیبایی به شرط چاقو

۴ شهریور ۱۳۹۷، ۶:۲۳
کد خبر: 295575
زیبایی به شرط چاقو

می‌خواهند شبیه فلان بازیگر‌ هالیوودی شوند یا فلان ورزشکاری که تمام بدنش تکه‌تکه است و سیکس‌پک دارد. آنها از فکشان، زاویه صورتشان، مدل گوش‌ها و لب‌ها یا حتی چال گونه‌شان، از سایز کمرشان، دور شکمشان، اندازه سینه‌هایشان و ... راضی نیستند. هر بار که خودشان را در آینه می‌بینند یا در دوربین موبایل روی صورتشان زوم می‌کنند، یک ایراد بزرگ می‌بینند.

به گزارش اقتصادآنلاین، شهروند نوشت: سلفی گرفتن‌ها و نحوه قرار گرفتن صورت در مقابل دوربین، ژست‌های عکاسی، تصاویری که هر روز در فضای مجازی منتشر می‌شود و ... همه به این ماجرا دامن زده است. حالا خیلی از نوجوانان و جوانان می‌خواهند چهره‌های معروف فضای مجازی شوند،  با یک تبلیغ، استوری گرفتن‌های فراوان در اینستاگرام و گذاشتن پست‌های پی‌درپی از زندگی روزانه می‌خواهند بدرخشند و در مهمانی‌ها و جمع‌های دوستانه بیشتر به چشم بیایند. آنها برای رسیدن به آرزوهایشان به یک چاقو نیاز دارند، نه چاقوی آشپزخانه بلکه یک چاقوی جراحی. کافی است نگاهی به آگهی کلینیک‌های زیبایی بیندازید تا با انبوهی از جراحی‌های فک و صورت و لثه و پیکرتراشی و ... مواجه شوید که شیوه‌های  عجیبی برای زیباترشدن پیشنهاد می‌کنند. شیوه‌هایی که تا همین ٥، ٦‌سال پیش، کسی نامی از آنها نشنیده بود.

لیپوساکشن یا فرم‌دهی بدن

تناسب اندام و جوان ماندن حالا دغدغه خیلی‌هاست، نه فقط زنان که مردان هم در سال‌های اخیر، در تلاشند تا ظاهر بهتری داشته باشند. راحت‌ترین گزینه برای این افراد هم سپردن خود به تیغ جراحی است. داشتن شانه‌ها و قفسه سینه عریض، شکم تخت، کمر و ران باریک از ویژگی‌های تناسب اندام برای مردان است و چنین اندامی شکل بدن ایده‌ال مردانه را تشکیل می‌دهد، اما واقعیت این است که وقتی مردان پا به سن می‌گذارند، اطراف شکم، پهلوها، منطقه پستان و در امتداد چانه و گردن، چربی جمع می‌شود و برای همین بعضی از آنها تن به تیغ جراحی می‌دهند تا از چربی‌های اضافی راحت شوند. اچینگ‌های شکمی، یکی از توصیه‌های پزشکان به این مردان است؛ روشی جدید که ظاهر عضلانی و مواج مثل شکم شش‌تکه یا سیکس‌پک در ناحیه شکم ایجاد می‌کند.   

حجاری کردن

در سال‌های اخیر، جراحان پلاستیک روش‌هایی را برای بهبود کانتور عضلانی با ایمپلنت‌های زیبایی و تکنیک‌های جدیدی که اصطلاحا «حجاری کردن» نامیده می‌شود، ابداع کرده‌اند. یکی از روش‌های درمانی در قربانیان فلج اطفال و افرادی که عضله‌ پایشان در تصادفات و حوادث آسیب دیده‌اند، استفاده از ایمپلنت گوساله است که امروزه برای ایجاد زیبایی اندام مطلوب در اندام تحتانی استفاده می‌شود. علاوه بر این ایمپلنت‌های سینه‌ای نیز ساخته شده‌اند که هم برای ایجاد سینه‌های مردانه در سندرمی به نام سندرم پولاند که نقص در این قسمت‌ها وجود دارد، استفاده می‌شود و هم می‌تواند در بزرگ کردن عضلات پستان موجود در مردان سالم هم مورد استفاده قرار گیرد.

سیکس‌پک

سیکس‌پک یا شکم شش‌تکه، آرزوی خیلی از جوانان است، برای داشتن سیکس‌پک، باید تمرین‌های شدید ورزشی انجام داد و رژیم غذایی سفت و سختی را دنبال کرد. در سال‌های اخیر اما جراحان پلاستیک، راه دیگری پیش‌روی افراد گذاشته‌اند؛ تیغ جراحی. گفته می‌شود این جراحی حدود ٦ ساعت زمان می‌برد و دوره نقاهت و خطرات احتمالی بعد از جراحی‌اش زیاد است.  

کاشت موی بدن

این روزها، کاشت مو تنها به موی سر و صورت محدود نمی‌شود، مردانی که علاقه‌ای به پر مو شدن در ناحیه سینه و شکم دارند، حالا می‌توانند به آرزویشان برسند. جراحان زیبایی علاوه بر کاشت مو در ناحیه سر و صورت مردان، برای بدن‌های پر مو هم آمادگی دارند.

 تقویت چانه و از بین بردن غبغب

چانه محکم و خوش‌فرم مثل بازیگران مرد ‌هالیوودی، حسرت خیلی از مردان برای جذاب‌تر شدن است. حالا خیلی‌ها متقاضی انجام این جراحی‌ها هستند و خودشان را به جراحان پلاستیک می‌سپرند تا نه‌تنها چانه‌شان خوش‌فرم شود که غبغب و افتادگی‌های پوست گردنشان هم از بین برود. حالا در کنار همه اینها، انجام جراحی فک برای درمان چانه‌های کوچک و عقب‌رفته، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ‌

افزایش قد

در عرض چند روز قد بلند شوید. جمله‌ای برای تبلیغات و ترغیب افراد به این جراحی. پزشکانی وجود دارند که ادعا می‌کنند می‌توانند قد بیمارانشان را بلندتر کنند، البته با روش‌ها و ابتکارات خاص! یکی از این ابتکارات ایجاد فاصله بین مفصل‌های زانو است که سعی می‌کند قد را بلندتر جلوه بدهد. این جراحی دوام چندانی ندارد و پزشک جراح بین دو غضروف زانو فاصله ایجاده کرده و بین این فاصله را با پلاتین نگه می‌دارد.

اتوپلاستی

اتو به معنای گوش است و پلاسی به معنای زیبا کردن. این جراحی یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی در میان افرادی است که دارای گوش‌های بزرگ و برجسته‌اند. بسیاری از بیمارانی که گوش‌های بزرگ دارند، فکر می‌کنند گوش‌هایشان ظاهر جالبی ندارد و به‌دنبال جراحی پلاستیک‌اند تا ظاهر خود را قشنگ‌تر کنند. زیبایی گوش تنها برای کوچک کردن آنها انجام نمی‌شود، برخی‌ها هم سودای خاص‌بودن در سر دارند و با فرم‌دادن به بالای گوش‌هایشان تصور می‌کنند ظاهر جذاب‌تر و منحصربه‌فردی پیدا می‌کنند. هر چند در ایران این نوع جراحی‌ها خیلی باب نشده است.

دستکاری لثه

خیلی‌ها دوست ندارند هنگام خندیدن قسمت زیادی از لثه‌هایشان دیده شود و به همین دلیل سراغ پزشکان جراحی می‌روند، به عقیده آنان لبخند زشت، لبخندی است که طی آن بخش وسیعی از لثه مشخص شود. بسیاری از دندانپزشکان با دستکاری لثه این مشکل را حل می‌کنند، البته جراحان پلاستیک راه‌حل دیگری برای این مشکل دارند. آنها ماهیچه‌های بالابرنده لب را از کار می‌اندازند و برای جلوگیری از تماس مجدد ماهیچه‌ها با یکدیگر ایجاد می‌کنند. این عمل کمتر از یک ساعت انجام می‌شود.

لیفت لب

در عمل بالا کشیدن لب‌ها، اصولا فاصله بین بینی و لب بالایی فرد کم می‌شود. با کاهش این فاصله، لب‌ها درشت‌تر و پرتر از آن‌چه هستند به نظر می‌رسند و باعث جوان دیده شدن صورت فرد خواهد شد. برخلاف روند تزریق ژل به لب‌ها، عمل لیفت لب به این صورت است که یک ردیف از پوست از زیر بینی برداشته می‌شود و روند ترمیم و جوش خوردن آن بین ۷ تا ۱۰ روز  طول می‌کشد.

آمبایلیکوپلاستی؛ تغییر شکل ناف

این عمل هم از دیگر جراحی‌های عجیب زیبایی است که خیلی کم انجام می‌شود اما به‌هرحال متقاضیان خاص خود را دارد. آمبایلیکوپلاستی به جراحی تغییر شکل ناف گفته می‌شود. افرادی که ناف‌های دفرمه دارند، در یک عمل جراحی ساده می‌توانند ظاهر ناف خود را مثل بقیه افراد، گرد و سالم کنند.

چال گونه

یکی از جراحی‌های عجیب زیبایی، گذاشتن چال گونه است. این جراحی در عرض ۳۰ دقیقه و با بیهوشی موضعی انجام می‌شود. برای انجام این کار، از درون لب پایین فرد در بخش داخلی گونه یک بخیه زده می‌شود تا هنگام خنده، همانند چال گونه طبیعی به نظر برسد. فردی که قصد انجام چنین عملی را دارد باید بداند که این جراحی دایمی است و همانند بوتاکس یا ژل نیست که پس از ۳ تا ۵ ماه در پوست جذب شده و از بین برود.  

فک بزرگ یا کوچک؟

جراحی زیبایی تنها به کوچک کردن بینی ختم نمی‌شود و بسیاری از افراد سراغ کوچک یا بزرگ کردن فک صورت خود می‌روند. در صورت بزرگی یا  کوچکی بیش از اندازه فک، جراحان صورت با شکستن استخوان فک از دو ناحیه و اقدام به جابه‌جایی فک به عقب یا جلو، حالت طبیعی آن را تغییر می‌دهند، این عمل بسیار دشوار است و کسانی که تصمیم به انجام این عمل زیبایی می‌گیرند، مجبورند سختی و درد زیادی را تحمل کنند اما بسیاری از افراد که این عمل را انجام می‌دهند، معتقدند که بعد از انجام این عمل چهره آنها تغییر زیادی می‌کند و حتی نحوه غذا خوردن و شخصیت آنها هم تغییر می‌کند.

تغییر رنگ چشم

استفاده از لنز تنها راه تغییر دادن رنگ چشم نیست. جراح زیبایی می‌تواند با کار گذاشتن یک عضو مصنوعی سیلیکونی در عنبیه چشم از طریق ایجاد برشی کوچک در قرنیه، رنگ چشم شما را تغییر دهد. شما می‌توانید هر رنگی را انتخاب کنید. علاوه بر این می‌توانید این کار را بارها و با رنگ‌های مختلف انجام دهید.

تغییر صدا

تغییر صدا هم به لیست بلندبالای جراحی‌های زیبایی اضافه شده. آنهایی که از تن صدایشان راضی نیستند می‌توانند به پزشک مراجعه کنند، پزشک بخش کوچکی از بافت حلقشان را می‌برد، یا در تارهای صوتی‌شان بوتاکس تزریق می‌کند، با این روش، تُن صدا تغییر می‌کند. برای بالا بردن تُن صدا هم یک ایمپلنت بین عضلات حلق قرار می‌دهند یا با استفاده از لیزر تارهای صوتی کوتاه می‌شوند.

بزرگ کردن ماهیچه پشت ساق پا

این‌ روزها داشتن ماهیچه ساق پای پهن هم طرفدار زیادی پیدا کرده. آنهایی که دوست دارند ساق پای پهن و پری داشته باشند، خیلی هم نیاز به دردسر کشیدن ندارند، می‌توانند به جراح زیبایی مراجعه کنند. پزشک هم با استفاده از بافت‌های سیلیکونی ساق پاها را پر کرده و به اندازه دلخواه می‌رساند.

 کوتاه کردن انگشتان پا

کوچکترین و پیش پا افتاده‌ترین ایرادها می‌تواند برای گروهی، تبدیل به دغدغه شود، مثل یک استخوان بیرون زده در انگشتان پا یا رگ‌های واریسی. زنان شاید روی این ایرادها، حساسیت بیشتری داشته باشند. حالا پزشکان متخصص زیبایی برای این مشکلات هم راه حلی پیدا کرده‌اند، آن هم تزریق ژل و بوتاکس به ناحیه پا. این راه حل حتی می‌تواند مشکل زنانی که پا کردن کفش‌های پاشنه بلند برایشان دردآور است را هم حل کند. جراحی زیبایی روی پا تنها به این موضوع ختم نمی‌شود، متقارن و زیبا‌تر کردن انگشتان پا هم در لیست این جراحی‌ها قرار دارد، برای آنهایی که می‌خواهند زمان به پا کردن کفش‌های جلو باز، پاهای زیباتری داشته باشند.