۰ نفر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد

حوادث ترافیکی، صدرنشین امدادهای تابستانه

۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱:۳۳
کد خبر: 295550
حوادث ترافیکی، صدرنشین امدادهای تابستانه

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تشریح جزئیات طرح تابستانه و طرح ساحلی گفت که ۵۲ درصد عملیات‌های طرح تابستانه مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و در طرح ساحلی نیز در کمتر از یک ماه ۲۶۷۰ نفر در سواحل شمالی کشور نجات داده شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی سلیمی با تشریح آمار عملیات‌های جمعیت هلال احمر در قالب طرح تابسته ۹۷ اظهار کرد: این طرح از ۱۳ خرداد در سراسر کشور آغاز شده است و امدادگران ما در قالب این طرح تا بیست و نهم مرداد، مجموعا ۱۰ هزار و ۱۳۴ ماموریت انجام دادند که ۵۲ درصد این ماموریت‌ها مربوط به حواث ترافیکی است . همچنین ۶.۳ درصد ماموریت ها دریایی-ساحلی بوده و ۴.۴ درصد از مجموع عملیات‌ها نیز مربوط به حوادث کوهستان است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در طول این مدت به ۳۲ هزار و ۷۵۱ نفر امدادرسانی شده است افزود: امدادگران همچنین موفق به نجات ۱۰ هزار و ۱۰۷ نفر در حوادث مختلف شدند که ۵۶ درصد آنها مربوط به حوادث ترافیکی، ۲۶.۶ درصد مربوط به حوادث دریایی-ساحلی و ۵.۵ درصد مربوط به حوادث کوهستان است.

وی همچنین در مورد انجام عملیات رهاسازی در حوادث ترافیکی گفت: رهاسازی یکی از عملیات‌هایی است که معمولا در حوادث جاده‌ای صورت می گیرد و امدادگران با استفاده از تجهیزات تخصصی افراد محبوس شده در خودروها را بیرون می‌آورند. در طول این مدت ما ۹۶۷ عملیات رهاسازی داشتیم و ۱۶۰۱ نفر در حوادث ترافیکی رهاسازی شدند.

وی همچنین گفت: ۵۸۸۸ نفر از هموطنانمان که در حوادث مختلف دچار مصدومیت شدند توسط امدادگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۴ هزار و ۲۹۱ نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

سلیمی همچنین گفت: ۲۱۴۳ نفر نیز در طول این مدت اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین در مورد پوشش امدادی طرح ساحلی ۹۷ اظهار کرد: این طرح در سواحل دریایی کاسپین در استان گلستان، گیلان و مازندران اجرا می‌شود  و از ابتدای مرداد تا بیست و ششم این ماه مجموع مراجعان به امدادگران ساحلی و نجات یافتگان توسط آنها ۸۱۱۱ نفر بوده است و ۲۶۷۰ نفر از این تعداد افرادی بودند که توسط امدادگران نجات پیدا کردند.

وی افزود: در این مدت ۵۴۴۱ نفر خدمات سرپایی دریافت کردند و ۵۸ نفر نیز به دلیل اینکه به خدمات درمانی بیشتری نیاز داشتند به مراکز درمانی منتقل شدند.