۰ نفر

تداوم کاهش دما در استان‌های شمالی

۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 295021
تداوم کاهش دما در استان‌های شمالی

کارشناس هواشناسی: پیش بینی می‌کنیم از امروز تا دوشنبه در نوار شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر علاوه بر خنکی هوا شاهد بارش باران هم باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد اصغری افزود: این بارندگیها در آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران هم رخ خواهد داد و شاهد بارش براکنده در اردبیل هم خواهیم بود و این بارش ها در ارتفاعات قزوین و بخش هایی از استان های البرز، تهران و سمنان هم پیش بینی می شود که بارندگی در استان تهران بیشتر در ارتفاعات شرق آن خواهد بود.
وی گفت: هنگام صبح در گردنه ها با توجه به کاهش دما و وجود رطوبت شاهد مه و کاهش دید هستیم.اصغری افزود: پدیده غالب شمال شرق کشور هم وزش باد خواهد بود که هرچه به سمت شرق برویم سرعت باد و خیزش گرد و غبار بیشتر می شود به نحوی که این شرایط را در مناطق جنوبی و جنوب شرقی و مرزی خراسان رضوی ، در خراسان جنوبی در شهرستان های سربیشه ، زیرکوه، درمیان و نهبندان و در بخش های شمالی استان سیستان و بلوچستان شامل زابل، نیمروز ، هامون و هیرمند خواهیم داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت : احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در ارتفاعات هرمزگان وجود دارد و جریان های دریا به خشکی از اقیانوس هند به سمت خشکی می تواند وقوع بارش را در ارتفاعات شرق زاگراس شامل جنوب شرق استان فارس مانند جهرم، داراب، خنج ، لامرد و لار داشته باشند.
اصغری افزود : به سبب آتش سوزی هورالعظیم همچنان مردم استان خوزستان در هنگام صبح و طول روز با مشکلاتی مواجه خواهند بود و به سبب انتقال گرد و غبار از عراق به استان های ایلام و کرمانشاه وقوع گرد و غبار خواهیم داشت و دما نیز روند رو به کاهشی خواهد داشت.
وی گفت : آبهای تنگه هرمز تا حدی مواج است و دریای عمان نیز در مناطق شرقی مواج خواهد بود.