۰ نفر

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۴
کد خبر: 294614
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد

مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی تا سه شنبه ۶ شهریور تمدید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبان برای انتخاب رشته‌های تحصیلی باید به سایت اینترنتی این مرکز به نشانی www.azmoon.orgمراجعه کنند.

امیررضا شاهانی افزود: داوطلبان می‌توانند ۱۰۰ کد رشته محل را انتخاب و در برگ انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.

وی گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز در این سایت اینترنتی منتشر شده است و به داوطلبان توصیه می‌شود که مطالب این دفترچه را با دقت مطالعه کنند.

شاهانی افزود: افرادی می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده باشند و در هنگام ورود به سامانه باید کد درج شده در کارنامه آزمون سراسری خود را در این سامانه وارد کنند.

وی در خصوص نام نویسی در دوره‌های بدون آزمون این دانشگاه گفت: سامانه نام نویسی برای پذیرش در دوره‌های بدون آزمون (سوابق تحصیلی) در مقاطع مختلف کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کاردانی ناپیوسته و کاردانی پیوسته این دانشگاه همچنان فعال است و داوطلبان می‌توانند تا این تاریخ برای نام نویسی در این دوره‌ها اقدام کنند.

شاهانی افزود: پذیرش در دوره‌های بدون آزمون در سال‌های گذشته بر این اساس بود که هر داوطلبی زودتر نام نویسی می‌کرد؛ پذیرش می‌شد، اما هم اکنون برای اجرای قانون و عدالت آموزشی و همچنین جلوگیری از رانت پذیرش در این دوره‌ها بر مبنای سوابق تحصیلی داوطلبان است.

وی گفت: در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، معدل کتبی دیپلم و همچنین نوع مدرک دیپلم داوطلبان پذیرش می‌شوند و داوطلبان می‌توانند با پرداخت یک هزینه ثبت نام ۲۰ کد رشته محل را انتخاب کنند.

شاهانی افزود: امسال این امکان برای داوطلبان فراهم شده است که بتوانند مستقل از نوع دیپلم در رشته مورد علاقه نام نویسی و پذیرش شوند به عنوان مثال داوطلبی که دارای دیپلم تجربی است بتواند کد رشته محل‌های گروه ریاضی و یا انسانی را انتخاب کنند.

وی گفت: در این باره جدولی به نام جدول هم ترازی برای فردی که می‌خواهد در رشته دیگری ادامه تحصیل دهد فراهم شده است و همچنین داوطلبان پس از پذیرش باید تعدادی از دروس را به عنوان پیش نیاز بگذرانند.

شاهانی با بیان اینکه این امکان تا آخر هفته برای داوطلبان فراهم می‌شود افزود: نام نویسی در دوره‌های بدون آزمون تا ۲۰ شهریور و از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ادامه دارد.

وی گفت: شماره تلفن ۴۷۴۳ روابط عمومی این مرکز آماده پاسخگویی و ارائه خدمت به داوطلبان در خصوص این آزمون‌هاست.