۰ نفر

بارش‌ها در شمال غرب کشور ادامه دارد

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸
کد خبر: 294094
بارش‌ها در شمال غرب کشور ادامه دارد

کارشناس هواشناسی: در شمال غرب کشور شدت بارش‌ها در ۲۴ ساعت آینده در حد جاری شدن روان آب‌ها نیز می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد اصغری افزود: تا سه شنبه در دریای خزر و شمال شرق کشور شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود، به طوری که در اردبیل حداکثر دما در بخش های مرکزی از 18 درجه بالاتر نخواهد رفت و در شهرهایی مانند یمین و گرمی، اردبیل و خلخال باید منتظر بارندگی باشیم و در گیلان و مازندران و گلستان هم در بیشتر شهرها بارش ها آغاز خواهد شد و در بندر ترکمن، مازندران، رامسر، نوشهر کم کم بر شدت میزان بارش ها افزوده خواهد شد.
وی گفت: در شمال غربی کشور، آذربایجان شرقی و غربی باید منتظر وقوع بارش باشند و در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بارش ها در 24 ساعت آینده شاید در حد جاری شدن روان آب ها نیز برسد.
اصغری ادامه داد: آنچه مسلم است کاهش ملموس دماست، دریا مواج می شود و مسافران شهرهای ساحلی از شنا در دریا (خزر) در دو سه روز آتی جدا خودداری کنند.​

کارشناس هواشناسی گفت: در تهران نیز فردا و پس فردا صبح شبحی از فصل پاییز را لمس خواهیم کرد و در ارتفاعات تهران، قزوین و البرز، سمنان و زنجان باید منتظر بارش باشیم و در زنجان منطقه طارم میزان سرعت باد بسیار قابل توجه خواهد بود.
وی افزود: طی یکی دو روز آینده در شرق کشور از میزان سرعت باد و ریزش گرد و خاک کاسته می شود و سمبل وزش باد و گرد و خاک در زابل خواهد بود که طی 24 ساعت گذشته سرعت باد به طور لحظه ای تا 84 کیلومتر بر ساعت هم خواهد رسید اما در جنوب شرق کشور و جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، شرق کرمان و شرق استان فارس باید منتظر وقوع بارش شاید در ساعات بعدازظهر باشیم.
اصغری گفت: همچنین هوای خوزستان، بخش های مرزی و مرکزی از آتش سوزی هورالعظیم آلوده است و در ایلام و کرمانشاه و کردستان باید منتظر کاهش نسبی دما بین دو تا سه درجه باشند.
وی افزود: میزان سرعت باد در تهران، البرز، استان مرکزی، سمنان، شمال اصفهان و قم امروز بعدازظهر قابل توجه خواهد بود و به حدی خواهد رسید که هوا از استاندارد خارج می شود.