۰ نفر

جذب پرستار در دستور کار دولت و مجلس است

۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۰۰
کد خبر: 293215
جذب پرستار در دستور کار دولت و مجلس است

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه با همکاری مجلس شورای اسلامی درصدد جذب پرستار برای جبران کمبود نیرو است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مریم حضرتی روز چهارشنبه در حاشیه نهمین جشنواره فرهنگی ورزشی سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: میانگین کشوری مجموعه پرستاران شامل اتاق عمل، هوش بری و تمامی گروه های پرستاری 1.2 نفر به ازای هر تخت بیمارستانی است. 
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: این در حالیست که میانگین جهانی این حوزه 2.5 نفر به ازای هر تخت است. 
حضرتی یادآوری کرد: با اجرای برنامه ششم توسعه هفت هزار پرستار سال 96 جذب و به کار گرفته شدند. 
وی افزود: 17 هزار کمک پرستار برای خدمات رسانی و فعالیت در بخش غیر آکادمیک و نیازهای اولیه بیماران تربیت شدند. 
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین میانگین تخت های بیمارستان موجود در کشور با وجود تلاش های صورت گرفته، کمتر از میانگین جهانی است. 
حضرتی در زمینه پرداخت معوقات پرستاران نیز اظهار داشت: پرستاران بخش زیادی از کارکنان وزارت بهداشت را تشکیل می دهند، بنابراین تمامی تلاش ها برای رفع دغدغه این قشر معطوف است. 
حضرتی اعلام کرد: معوقات پرستاران در بیشتر مناطق کشور تا پایان شهریور 96 تسویه شده است و برخی بیمارستان ها در پرداخت مطالبات پرستاران به روز هستند. 
رقابت ورزشی 600 تن از پرستاران کشور از امروز در همدان آغاز شده و تا 27 مرداد در این استان ادامه دارد و ورزشکاران در رشته های دارت، والیبال، شنا، فوتسال، بسکتبال، آمادگی جسمانی به رقابت می پردازند.