۰ نفر

کمدی‌ها هم حریف «هزارپا» و عطاران نمی‌شوند

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۴۷
کد خبر: 290389
کمدی‌ها هم حریف «هزارپا» و عطاران نمی‌شوند

رکوردشکنی‌های فیلم سینمایی «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و بازی رضا عطاران و جواد عزتی همچنان ادامه دارد و با فروش بیش از 5 میلیاردی فیلم در هفته گذشته، «هزارپا» لقب پرفروش‌ترین فیلم سال 97 را از آن خود کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، از چهارشنبه هفته گذشته با اکران فیلم سینمایی «دم سرخ‌ها» به کارگردانی آرش معیریان تعداد آثار کمدی روی پرده به 7 فیلم رسید، عددی که در مقایسه با آثار اجتماعی روی پرده به نظر بالا می‌آید. البته در این میان تنها کمدی که توانسته به فروش خیره کننده‌ای دست پیدا کند، «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی است، «کاتیوشا» علی عطشانی هم با توجه به تعداد سالن هایی که در اختیار دارد و زمانی کوتاهی که از آغاز اکرانش می گذرد به نظر می تواند به یکی از آثار نسبتا پرفروش تبدیل شود. در گزارشی که در ادامه می‌خوانید روند فروش فیلم‌های روی پرده را بررسی کردیم.

اضافه شدن یک کمدی جدید به سینماها

از چهارشنبه هفته گذشته فیلم سینمایی «دم سرخ‌ها» به کارگردانی آرش معیریان به روی پرده رفت تا مخاطبان سینما شاهد اکران یک فیلم کمدی دیگر باشند. «دم سرخ‌ها» در اولین هفته اکرانش و با وجود اینکه تنها سه روز از اکرانش در 44 سالن سینما و با اینکه اثری کمدی است هنوز نتوانسته توجه زیادی را به خود جلب کند.

جواد رضویان، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، رضا شفیعی جم، علی صادقی، رضا ناجی، شهره لرستانی، جمال اجلالی، سعید پیردوست، مجید یاسر، عباس جمشیدی‌فر، شهین تسلیمی، نگین معتضدی از بازیگران این فیلم کمدی هستند که خیلی‌هایشان پیش از این نیز در آثار کمدی بازی کردند و حالا به عنوان چهره‌ای پرطرفدار شناخته می‌شوند.

در خلاصه داستان این فیلم هم آمده است:‌ «برای فرار از حقیقت خوابیدیم و کابوس دیدیم.»

فروش خوب «کاتیوشا» و روند نه چندان قابل قبول «من دیوانه نیستم»

دو فیلم سینمایی «من دیوانه نیستم» به کارگردانی علیرضا امینی و «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی هم که از دو هفته پیش روی پرده رفتند از دیگر آثار تازه اکران شده سینمای ایران هستند که دومی در دومین هفته اکرانش فروش بهتر و قابل قبول‌تری را داشت، «کاتیوشا» که در 70 سالن نمایش داده می‌شود در مدت زمان 9 روزی که از اکرانش می‌گذرد توانسته 600 میلیون بفروشد و به نظر می‌رسد اگر روند صعودی فروشش ادامه داشته باشد تا پایان همین می‌تواند خودش را در لیست فیلم‌های میلیاردی قرار دهد. ناگفته نماند این ساخته عطشانی نیز مضمونی کمدی دارد و شاید همین مسئله و ترکیب بازیگرانی که در این فیلم بازی کردند مخاطب را به تماشای آن بیشتر ترغیب کند.

در خلاصه قصه کمدی «کاتیوشا» آمده‌است: «من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم حتماً نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی.» هادی حجازی فر، احمد مهران فر، لیلا اوتادی، بیژن بنفشه‌خواه، سیما تیرانداز، ارژنگ امیرفضلی، لیندا کیانی، میترا حجار، قاسم زارع زاغه، مهران رجبی، خشایار راد، نیما شاهرخ شاهی و ... نیز از بازیگران این فیلم پربازیگرند.

«من دیوانه نیستم» علیرضا امینی اما بر خلاف تصور روند چندان قابل قبولی را دومین هفته اکرانش پشت سر نگذاشت و بعد از 9 روز اکران 160 میلیون فروخت.

البته در این میان اکران محدود این فیلم در 40 سالن را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. داستان این فیلم درباره تعدادی بیمار روانی در آسایشگاهی است که وسط جزیره ای در شمال کشور زندگی می‌کنند و اتفاقات جالبی برایشان رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد درونمایه طنز این فلیم به مذاق مخاطبان کمدی دوست سینما خوش بیاید. نکته جالب این فیلم حضور بازیگران فیلم و سریال‌های طنز در آن است که این مسئله هم در جذب مخاطب آن بی‌تاثیر نخواهد بود. مهران احمدی، برزو ارجمند، محمدرضا داوودنژاد، امید روحانی، محمدرضا هدایتی، پژمان جمشیدی، مهدی ماهانی، مجید صالحی، هادی کاظمی از بازیگرانی هستند در «من دیوانه نیستم» جلوی دوربین علیرضا امینی رفتند.

«هزارپا» پرفروش‌ترین فیلم سال

فیلم سینمایی «هزارپا» در ادامه روند فروش چشمگیر و قابل توجه‌‌اش در یک هفته گذشته 5 میلیارد دیگر فروخت و همین باعث شد تا اینجای کار لقب پرفروش ترین فیلم سال 97 را از آن خود کند. با وجود اکران دو فیلم دیگر با مضمون طنز، «کاتیوشا» و «من دیوانه نیستم» و کمدی «دم سرخ‌ها» اما همچنان همه توجه‌ها به سمت این ساخته ابوالحسن داوودی است و رکوردشکنی‌های این فیلم نیز کماکان ادامه دارد.

«هزارپا» داستان دزدی است که به‌طور اتفاقی متوجه راز یک دختر می‌شود و سعی می‌کند از این موقعیت سوءاستفاده کند....  رضا عطاران و جواد عزتی زوج کمدی این فیلم هستند و در کنار بازیگران دیگری چون سارا بهرامی، مهران احمدی، شهره لرستانی، نعیمه نظام‌دوست، محمد نادری، حسین سلیمانی و ... به ایفای نقش پرداختند. 

دو فیلم اجتماعی در میان انبوه کمدی‌ها

در هفته گذشته دو فیلم «به وقت خماری» محمدحسین لطیفی  و «دارکوب» بهروز شعیبی هم به همان روند پیشین خود ادامه دادند و در واقع نتوانستند اتفاق خاصی را در گیشه رقم بزنند و آن چنان که باید انتظارها را برآورده کنند. «به وقت خماری» در یک هفته گذشته و بعد از یک میلیاردی شدن تنها 100 میلیون تومان فروخت و «دارکوب» هم بعد از 37 روز اکران در 77 سالن حالا یک و نیم میلیاردی شده. البته به نظر می‌رسد در شلوغی اکران آثار کمدی برای آن دسته از علاقه‌مندان سینما که به دنبال تماشای فیلم‌های غیر کمدی هستند این دو اثر انتخاب خوبی باشند.