۰ نفر

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور:

شمار افراد دارای کارت هوشمند ملی به 42میلیون نفر رسید

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۱
کد خبر: 289116
شمار افراد دارای کارت هوشمند ملی به 42میلیون نفر رسید

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور گفت: تاکنون نزدیک به 42 میلیون فقره کارت هوشمند ملی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «امیر شجاعان» امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری که در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) برگزار شد، افزود: 45 میلیون نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند که سه میلیون و 500 هزار نفر از آنان در فرایند صدور کارت قرار دارند.
وی ادامه داد: فرآیند بومی سازی کارت هوشمند ملی آغاز شده و امید است بزودی از نوع ملی این کارت ها استفاده شود.
شجاعان کارت هوشمند ملی را کلید ورود به دولت الکترونیک برشمرد که امکان احراز هویت دقیق را فراهم می کند.
به گفته وی، فرایند واگذاری کارت هوشمند ملی تا پایان سال ادامه می یابد و از سال آینده فرایندهای بکارگیری آن در دستگاه های مختلف اجرایی شود.
رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور از پیاده سازی سامانه «رصد اجتماعی» در آینده نزدیک خبر داد تا با دریافت شاخص ها از جامعه بتوان برای آنها برنامه دقیقی داشت.
شجاعان ادامه داد: دولت الکترونیک تغییر در فرایند های مدیریتی کشور را دنبال می کند.
وی به برگزاری الکترونیک انتخابات در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: تلاش می شود با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گام های مهمی در بحث شهر هوشمند و استفاده از اینترنت اشیا برداشته شود.
پنجم مردادماه سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون برای 41 میلیون و 500 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است که حدود 40 میلیون نفر کارت خود را دریافت کرده اند.
حدود 64 میلیون نفر از هموطنان دارای بیش از 15 سال واجد دریافت کارت هوشمند ملی به شمار می روند.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) از ششم مردادماه آغاز شد و تا نهم همین ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.