۰ نفر

مرگبارترین تسلیحات جنگ مدرن +‌تصاویر

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۳۸
کد خبر: 288565
 مرگبارترین تسلیحات جنگ مدرن +‌تصاویر

باوجود پیشرفتهای نظامی در سراسر جهان هنوز تعدادی از سلاح‌ها هستند که از محبوبیت بالایی برخوردارند و در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش نشنال اینترست، تسلیحات مدرن در قرن‌های گذشته شاهد پیشرفتهای شگرفی بوده است. هواپیماها، موشکها، تانک ها و زیردریایی‌ها به سرعت جای خود را در ارتش‌های جهان باز کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، البته هنوز یک سلاح است که در پنج قرن اخیر همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است: سلاح پیاده نظام و تسلیحات حمایتی

تی آر فرنباخ، تاریخدان برجسته در کتاب خود درباره جنگ کره نوشت: شاید شما تا ابد بر فراز یک سرزمین پرواز کنید، آن را بمباران کنید، بمب اتم بر روی آن بیاندازید، آن را با خاک یکشان کنید، اما اگر قصد دفاع و حفظ آن را دارید باید مردان جوان را بر روی زمین پیاده کنید. پنج سلاح مرگبار در جنگهای مدرن عبارتند از:

1

AK47

این سلاح یکی از شناخته شده ترین اسلحه های دنیا به شمار می‌رود و هرچند سالهاست که از زمان ساخت آن می‌گذرد اما همچنان یکی از محبوبترین سلاح‌های دنیاست.

02

خانواده سلاح‌های ام 16

M16  از سال 1956 به بعد مورد استفاده قرار گرفت. این سلاح از خانواده AR-15 و جدیدترین مدل آن  M16A4 است. این سلاح با 30 گلوله در هر خشاب بردی 550 متری دارد.

03

مسلسل M240

این سلاح درحال حاضر اسلحه مورداستفاده ارتش آمریکا و تفنگداران نیروی دریایی این کشور است. M240 علاوه بر آمریکا در 80 کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

04

مسلسهای  PK

این اسلحه خودکار راه حل اتحاد جماهیر شوروی برای افزایش قدرت آتش در سطح جوخه است.این اسلحه نیز همانند AK-47 در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.این سلاح نیز توسط میخاییل کلاشنیکوف اختراع شد. PK به عنوان یک اسلحه اتوماتیک نقش مهمی را در جوخه‌های پیاده نظام ایفا می‌کند.

05

QBZ

QBZ-95  یک اسلحه استاندارد چینی است که با هدف جایگزینی AK 47 طراحی شده است.این سلاح در تمام بخش‌های ارتش چین و همچنین پلیس چین مورد استفاده قرار می‌گیرد.