۰ نفر

ثبت‌نام 20 هزار مشمول غایب در آخرین سال ثبت‌نام تاکنون

۲ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۱۸
کد خبر: 287489
ثبت‌نام 20 هزار مشمول غایب در آخرین سال ثبت‌نام تاکنون

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 20 هزار نفر در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت‌نام کرده‌اند، از اعلام جزئیات کسرخدمت فرزندان همه ایثارگران در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا  درخصوص آخرین وضعیت طرح ثبت‌نام جریمه مشمولان غایب اظهار داشت: طرح ثبت‌نام جریمه مشمولان غایب تا پایان سال در دستور کار است و با توجه به اینکه در سال آینده این طرح اجرا نخواهد شد به کسانی که خواهان استفاده از این طرح هستند، توصیه می‌کنیم که حتما امسال ثبت‌نام را انجام دهند.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، تصریح کرد: افرادی که خواهان استفاده از طرح اقساطی جریمه مشمولان غایب هستند باید هرچه زودتر در این طرح ثبت‌نام کنند چرا که بر طبق قانون، اقساط این طرح باید تا پایان سال تسویه شود.

وی با بیان این مطلب که از ابتدای سال تاکنون حدود 20 هزار نفر در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت‌نام کرده‌اند در پاسخ به دیگر پرسش درخصوص آخرین آمار مشمولان غایب موجود در کشور گفت: از مشمولان غایب آمار درستی در دست نیست.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تصریح کرد: قرار است مجددا پیامک‌هایی برای مشمولان غایب ارسال شود تا براساس این پیامک‌ها وضعیت آنها تعیین تکلیف شود؛ با این اطلاع‌رسانی نفر به نفر می‌توان اظهار امیدواری کرد که به آمار واقعی مشمولان غایب دست یافت.

وی گفت: در بین لیست افرادی که به عنوان مشمول غایب تلقی می‌شوند افرادی هستند که وضعیت سربازی‌شان تعیین تکلیف شده است اما مدارکشان را ثبت نکرده‌اند؛ درست مثل کسانی که کارت پایان خدمت قدیمی خود را تعویض نکرده‌اند یا افرادی که بیماری یا  اختلالات جسمی و روانی داشتند و هیچگاه برای تعیین تکلیف سربازی مراجعه نکرده‌اند.

این مقام ارشد نظام وظیفه از خانواده این دسته از افراد تقاضا کرد تا با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 یا حوزه وظیفه عمومی ناجا نسبت به درج سوابق این افراد و تعیین تکلیف سربازی آنها اقدام لازم را انجام دهند.  

سردار کریمی در پاسخ به دیگر پرسش  درخصوص آخرین وضعیت طرح کسری خدمت فرزندان ایثارگران اعلام کرد: هم اینک طرح اعطای معافیت به فرزندان ایثارگرانی که دارای 28 و 29 ماه سابقه ایثارگری هستند در دستور کار این پلیس است.

وی گفت: کسر خدمت فرزندان ایثارگران از سال گذشته عملاً متوقف شده و فقط اعطای معافیت به فرزندان ایثارگران دارای 28 و 29 ماه سابقه ایثارگری انجام می‌شود؛ اما با توجه به صحبت‌هایی که با نمایندگان مجلس انجام شده، قرار است راهکاری ویژه در این خصوص اندیشیده شود.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: صحبت‌های امیدوارکننده‌ای درخصوص اینکه فرزندان همه ایثارگران از طرح کسری خدمت ایثارگری بهره‌مند شوند انجام شده است و امیدواریم در روزهای آتی بتوانیم جزئیات این طرح را اعلام کنیم.