۰ نفر

بروز پدیده گرد و خاک در شرق، جنوب شرقی کشور

۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۹:۱۶
کد خبر: 284185
 بروز پدیده گرد و خاک در شرق، جنوب شرقی کشور

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت:طی سه روز آینده در مناطقی از شرق، جنوب شرقی و همچنین جنوب غربی کشور به دلیل وزش باد، پدیده گرد و خاک پیش بینی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود حقیقت روز سه شنبه افزود: بر اساس نقشه های هواشناسی امروز برای برخی از نقاط استان های مازندران و گلستان افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود که در برخی از اوقات توام با رعد و برق است.

وی گفت: در جنوب کشور نیز در ساعات بعد از ظهر روزهای پایانی هفته جاری در ارتفاعات استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابر و گاهی رعد و برق وجود خواهد داشت.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در منطقه زابل نیز وزش باد شدید به همراه توفان گرد و خاک پیش بینی شده است، اظهار داشت: خلیج فارس نیز طی دو روز آینده مواج است.

** توصیه های هواشناسی

حقیقت تاکید کرد: کارگاه های پرورش قارچ خوراکی در جنوب غرب کشور تمهیدات و تهویه مناسب را به دلیل گرد و خاک طی روزهای پایانی هفته جاری مهیا سازند.

وی گفت: پایتخت نیز روز گذشته (دوشنبه) در بین مراکز استان ها از لحاظ بیشینه دما رتبه هفتم را داشت و بیشینه آن به 41 درجه سانتی گراد و صبح امروز (سه شنبه) به 31 درجه رسید.

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: بیشینه دمای امروز پایتخت نیز همین میزان خواهد بود.

حقیقت اظهار داشت: روز گذشته (دوشنبه) لامرد در استان فارس و شوش در استان خوزستان بیشینه دمای 50 درجه را داشتند و صبح امروز (سه شنبه) شهرستان لاله زار در استان کرمان کمینه دمای 11 درجه سانتی گراد خنک ترین منطقه کشور بود.