۰ نفر

رانندگان تهرانی چه تخلفاتی را بیشتر انجام می‌دهند؟

۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۴
کد خبر: 283440
 رانندگان تهرانی چه تخلفاتی را بیشتر انجام می‌دهند؟

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ،بیشترین تخلفات رانندگی که از سوی رانندگان تهرانی اعمال می‌شود را تشریح کرد و گفت: باید در کنار جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به دنبال اعمال مجازات‌های بازدارنده جایگزین باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، سرهنگ مسعود جبارزاده گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که رانندگان تهرانی کد‌های تخلفی همچون عبور از محدوده زوج و فرد، ورود به محدوده طرح ترافیک، نداشتن معاینه‌فنی، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، توقف دوبله در معابر را بیشتر انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ثبت تخلفات رانندگی در سال ۹۶ به میزان ۸ درصد نسبت به سال ۹۵ کاهش داشته است افزود:افزایش میزان نقدینگی جرائم رانندگی و فرهنگ‌سازی در کنار هم باعث کاهش میزان تخلفات می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس راهور پیشگام فرهنگ سازی در زمینه فرهنگ صحیح رانندگی است تصریح کرد:پارامتر‌های متعددی در کاهش میزان تخلفات راهنمایی و رانندگی تاثیرگذار است در برخی افراد از جمله کسانی که از نظر اقتصادی شرایط نامساعدی دارند، افزایش میزان نقدینگی جرائم باعث کاهش تخلف می‌شود، در حالی که در اقشار پردرآمد بویژه افرادی که در مناطق شمالی شهر ساکن هستند، افزایش میزان نقدینگی جریمه اثرگذاری کمتری دارد.

سرهنگ جبارزاده گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در کشور ما جای آن بسیار خالی است و در اکثر کشور‌ها انجام می‌شود، مجازات تکمیلی است یعنی اگر فرد تخلف حادثه‌ساز مرتکب شود علاوه بر اینکه جریمه نقدی می‌شود باید اقداماتی مانند خدمات عام‌المنفعه نیز انجام دهد. همچنین در کلاس‌های روانشناسی شرکت کند. این مجازات تکمیلی می‌تواند در کاهش تخلفات بسیار اثرگذار باشد که متاسفانه در خصوص جرائم رانندگی در کشور ما مجازات تکمیلی وجود ندارد.