۰ نفر

بروز پدیده گرد و خاک در شرق، غرب و جنوب کشور

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۸:۴۴
کد خبر: 282412
 بروز پدیده گرد و خاک در شرق، غرب و جنوب کشور

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت:برای امروز و فردا بروز پدیده گرد و خاک برای نیمه شرقی، جنوب شرقی، غرب، شمال غرب و جنوب و جنوب غربی پیش بینی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود حقیقت افزود: امروز و فردا نیمه شرقی ، جنوب شرقی، غرب ، شمال غرب و جنوب و جنوب غربی در برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه طی دو تا سه روز آینده همچنان آسمان بیشتر نقاط کشور صاف و آفتابی خواهد بود اظهار داشت: تا اواخر هفته جاری ماندگاری هوای گرم را در کشور خواهیم داشت به طوری که در استان های جنوبی کشور در برخی از مناطق بیشینه دمای هوا از مرز 50 درجه خواهد گذشت.

*** توصیه های هواشناسی

حقیقت تاکید کرد: با این وضعیت گرمای هوا کشاورزان به ویژه کشاورزان خطه شمال از هر گونه سمپاشی و محلول پاشی در ساعات گرم روز اجتناب کنند.

*** وضعیت هوای پایتخت/ گرمترین و خنک ترین نقاط کشور

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: در تهران نیز همچنان ماندگاری هوای گرم وجود دارد و دمای هوای تا فردا در حدود 39 تا 40 درجه باقی خواهد ماند.

وی افزود: دیروز بیشینه دمای تهران به 41 درجه رسید، کمینه امروز صبح 29 بود و دمای پایتخت امروز به 39 تا 40 درجه خواهد رسید.

حقیقت گفت: دیروز شوش ، دهلران در استان ایلام و بستان در استان خوزستان با 49 درجه گرمترین و امروز صبح لاله زار در استان کرمان با 11 درجه خنک ترین نقاط کشور بودند.