۰ نفر

پلیس‌هایی که در خرداد ماه به شهادت رسیدند +عکس

۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 281531
پلیس‌هایی که در خرداد ماه به شهادت رسیدند +عکس

نیروی انتظامی در خرداد ۹۷ شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

نیروی انتظامی که از ابتدای سال 97 تاکنون تعداد زیادی شهید را در راه امنیت کشور تقدیم کرده است، بازهم در خرداد ماه 97 در این امر کوتاه نیامده و همچنان در دفاع از جان ، مال و ناموس مردم چه در داخل شهرها و چه در مرزهای کشورمان 10 شهید را در درگیری های مختلف تقدیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اولین شهید در خرداد ماه 97 مربوط به مرزهای غربی کشور بود.سرباز شهید حامد محمدی مرزبان سردشتی یکم خرداد 97 مصادف با ششم ماه مبارک رمضان در مرز سردشت در درگیری با اشرار به فیض شهادت نائل آمد.

02

دومین شهید ناجا در خرداد 97 متعلق به مرزهای جنوب شرقی کشور بود.شهید علیرضا دهمرده مرزبانی زابلی هفتم خرداد 97 مصادف با دوازدهم ماه مبارک رمضان در مرز پیشین هنگ مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان با زبان روزه مورد هدف انفجار تروریست ها قرار گرفته و به شهادت میرسد.

03

سومین و چهارمین شهید ناجا مرزبانان آذری زبان ما بودند که در مرزهای غربی کشور در پیرانشهر همزمان با شب شهادت امام علی (علیه السلام) مقابل تروریست های تا بُن دندان مسلح جانانه مقابله کرده و از نفوذ آنها به خاک کشور جلوگیری کردند. شهیدان یوسف پیرانه و محبوب قربانی پانزدهم خرداد در مصاف با تروریست های تکفیری به شهادت رسیدند.

04

پنجمین شهید ناجا پلیسی از دیار جنوب کرمان بود.شهید فردین سنجری هجدهم خرداد مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان در درگیری با قاچاقچیان موادمخدر به شهادت می رسد.

4

ششمین شهید ناجا شهید علی اکبر معصومی نژاد در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان بود که در بیستم خرداد مصادف با بیست و پنجم ماه مبارک رمضان در درگیری با قاچاقچیان موادمخدر به شهادت رسید.

05

هفتمین شهید ناجا شهید نوید حقیقت شناس پلیس جوان رامهرمزی که در درگیری با اشرار مسلح در نوزدهم خرداد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در بیست و یکم خرداد مصادف با بیست و ششم ماه مبارک رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شد.

06

هشتمین شهید ناجا جانباز جنگ تحمیلی فرهاد علیمرادی که پس از 31 سال تحمل درد و رنج مجروحیت حاصل از قطع نخاع در زمان جنگ در منطقه مرزی دهلران بیست و نهم خرداد دعوت حق را لبیک گفت.

07

نهمین و دهمین شهدای ناجا مربوط به مرزبانان زابل بود که سی ام خرداد همزمان با بازی تیم ملی ایران و اسپانیا در جام جهانی اشرار و قاچاقچیان که قصد ورود به حریم مرزی جمهوری اسلامی ایران را داشتند شهیدان محسن شهرکی و جلال بهبودی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

08