۰ نفر

سازمان ملل برای مبارزه با پلاستیک آستین بالا زد

۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰
کد خبر: 277131
 سازمان ملل برای مبارزه با پلاستیک آستین بالا زد

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت هشتم ژوئن- روز جهانی اقیانوس ها- اعلام کرد: 80 درصد آلودگی دریاها مشتمل بر سالیانه حدود هشت میلیون تن پسماند پلاستیکی، از خشکی می‌آید و از این رو، بیش از 30 کارگزاری سازمان برای مبارزه با پلاستیک یکبار مصرف اقدام کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «آنتونیو گوترش» در این پیام افزود: در روز جهانی اقیانوس ها، بر مشکل آلودگی پلاستیکی تمرکز می‌کنیم. باید به صورت فردی و جمعی تلاش کنیم تا این فاجعه قابل پیشگیری پایان یابد و هرگونه آلودگی دریاها از جمله پلاستیک به صورت چشمگیری کم شود.

وی ادامه داد: همه باید نقشی ایفا کنند. شما می توانید امروز و هر روز با برخی کارهای ساده تغییر ایجاد کنید؛ مانند حمل بطری آب و ساک خرید (برای کاهش استفاده از لیوان و کیسه پلاستیکی)، بازیافت پلاستیک ها، پرهیز از محصولات دارای میکروپلاستیک و پاکسازی داوطلبانه مکان ها.

«اگر همه ما کارهای کوچکی انجام دهیم، مجموع اقدام های ما بزرگ خواهد بود».

گوترش اضافه کرد: دولت ها، جوامع و افراد را در روز جهانی اقیانوس ها فرامی خوانم تا با پاکسازی، این منابع آبی را گرامی بدارند و اطمینان یابند که برای نسل های آینده باقی می ماند.

پسماندهای غیرقابل تجزیه مانند پلاستیک باعث انسداد آبراهه ها، صدمه به جوامع وابسته به ماهی گیری و گردشگری و مرگ لاک پشت ها و پرندگان، وال ها و دلفین می شود.