۰ نفر

انتخاب رشته بیش از ۷۰ هزار داوطلب آزمون ارشد

۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳
کد خبر: 276551

انتخاب رشته بیش از ۷۰ هزار داوطلب آزمون ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۷۰ هزار داوطلب آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ خبر داد و گفت: مهلت انتخاب رشته ۱۹ خرداد ماه جاری پایان می‌پذیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسین توکلی ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه به صدور مجوز رشته های جدید بعد از انتشار دفترچه راهنما برای برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی توسط دفتر گسترش آموزش عالی، اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

وی همچنین افزود: از تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۷ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷، تعداد ۵۷۵ هزار و ۶ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد ۵۷۳ هزار و ۹۴۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

به گفته توکلی، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷ می توانند تا روز شنبه ۱۹ خرداد ۹۷ برای انتخاب ۱۰۰ کدرشته از میان کدرشته امتحانی مجاز خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: داوطلبانی که انتخاب رشته کرده اند می توانند با توجه به اصلاحیه منتشر شده نسبت به ویرایش کدرشته های انتخابی خود اقدام کنند.

وی افزود: تا ساعت ۱۰ صبح امروز تعداد ۷۰ هزار و ۶۵۴ داوطلب نسبت به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد اقدام کردند.

دکتر توکلی در پایان خاطر نشان کرد: آن دسته از داوطلبانی که بر اساس کارنامه اعلام نتیجه، مجاز به انتخاب رشته در آزمون شده و علاقمند به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد باشند نیز، ضرورت دارد برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و بر اساس ضوابط این دانشگاه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.