۰ نفر

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال نماینده رشت:

وزارت بهداشت کمترین اسناد واخواهی را در تفریغ بودجه داشت/ لحظه ای در برخورد با متخلف تاخیر نخواهم کرد

۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳
کد خبر: 274952
وزارت بهداشت کمترین اسناد واخواهی را در تفریغ بودجه داشت/ لحظه ای در برخورد با متخلف تاخیر نخواهم کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صحن علنی مجلس گفت: در تفریغ بودجه که در مجلس گزارش آن ارائه شد، وزارت بهداشت جزء دستگاه هایی بود که اسناد آن کمترین واخواهی را داشته که بیانگر توجه همکاران به وزارت بهداشت و قوانین است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در نشست علنی امروز مجلس سیدحسن قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس از تجربه مدیریتی برخوردار هستند و می دانند که صرف گزارش بازرسی و شعب دادیاری دیوان محاسبات مبنی بر وقوع تخلف به معنای قطعی بودن بروز تخلف نیست و چه بسا در مراحل بعد از جمله گزارش نهایی یا در هیات مستشاری و نهایتا در هیات های تجدیدنظر رأی برائت صادر شود.

قاضی زاده هاشمی در ادامه افزود: بعضا براساس استدلالی که شده حکم برائت صادر شده است. به عنوان مثال در تاریخ 2 خرداد 97 خطاب به رئیس صندوق رفاه دانشجویی آمده است با توجه به دلایل و مستندات ضمن کفایت تحقیقات اعلام می شود موارد مندرج به دلیل عدم احراز تخلف از مدار رسیدگی خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی مسائل مربوط به گذشته است که در حال رسیدگی است که در صورت قانع نشدن دادیار می دانید که نهایتا دادستان یا حاکم شرع رأی را صادر می کند و باید با موارد تخلف برخورد قاطع شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بارها اعلام کرده ام آنچه که برای من مهم است امانتداری، اخلاق و رعایت مسائل امنیتی است که در صورت تخلف و اثبات آن لحظه ای در برخورد با متخلف تاخیر نخواهم کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه رئیس صندوق رفاه دانشجویی از سال های گذشته در وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویی تجربه مدیریتی داشته است، گفت: درخواست من این است که اجازه دهیم بررسی های کامل انجام شود و با توجه به رأی صادره اقدامات لازم صورت بگیرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در خصوص سوال نماینده رشت بررسی های لازم را انجام داده است، اظهار داشت: بنده به این نماینده مجلس گفتم بگذارید دیوان محاسبات رأی خود را صادر کند و در صورت محکومیت پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت چرا که حفظ آبروی اشخاص بسیار مهم است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: کار ما براین اساس شده که پاسخگوی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باشیم و این در حالی است که حداقل در 95 درصد موارد در بازرسی حکم برائت صادر می شود؛ بنابراین اجازه بدهید در شعبات و دیوان محاسبات اقدامات لازم صورت گیرد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه صندوق رفاه دانشجویان در زمان شروع تصدی  رییس فعلی آن 267 میلیارد تومان سرمایه داشته و اکنون این سرمایه به 623 میلیارد تومان رسیده است، گفت: وام هایی که از درآمد اختصاصی طبق قانون می توانستند بدهند 238 میلیارد تومان بوده که 287 میلیارد تومان وام پرداخت کرده اند و به این ترتیب 50 میلیارد تومان بیشتر وام داده شده است.

صندوق رفاه دانشجویان 50 میلیارد تومان وام بیشتر داده است

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در صندوق رفاه دانشجویان سرانه وام بین 33 تا 300 درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: برای مثال در مواردی که دانشجو نیاز به ودیعه مسکن داشته وام تا 300 درصد نیز افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: سازمان حسابرسی وضعیت صندوق رفاه دانشجویی را در زمان تصدی رییس فعلی آن مطلوب اعلام کرده است.

قاضی زاده هاشمی موارد مطرح شده توسط نماینده سوال کننده را در مرحله اتهام دانست و اظهار داشت: این موارد باید در محاکم مورد رسیدگی قرار گیرند، این در حالی است که چهار روز قبل دیوان اعلام برائت کرده و باید توجه داشته باشیم که اگر در سایر موارد نیز اعلام برائت کند چه نتیجه ای حاصل می شود.

قاضی زاده هاشمی در ادامه افزود: در صفحه اینستاگرام نماینده رشت این موارد منتشر شده و بعد از سخنان من حتما این موارد را مطرح می کنند، اما باید توجه کنیم که پیامبر اسلام فرموده اند مال، آبرو و خون مسلمان بر دیگری حرام است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس صندوق رفاه دانشجویی از سوی نماینده رشت متهم به سوءاستفاده می شوند، اما لازم است بگویم که این مقام مسئول وقتی که 16 ساله بوده پدرش شهید شده و دو برادر شهید نیز دارد و همسر ایشان نیز فرزند شهید هستند و باید ذره ای انصاف داشته باشیم.

وزیر بهداشت در پایان خطاب به نماینده رشت گفت: شما و من پرونده هایی داشته ایم که البته حکم برائت در آن پرونده ها صادر شده است، اکنون نیز در مورد اتهامات مطرح شده باید صبر کنیم تا حکم صادر شود ولی تا پیش از صدور حکم نمی توان برخوردی را انجام داد.