۰ نفر

هوای تهران در وضعیت سالم

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 272026
هوای تهران در وضعیت سالم

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به سالم بودن هوای پایتخت، از کاهش دمای هوا و وزش باد شدید خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین شهبازی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی امروز (۲۵ فروردین) است و به تدریج در این روز بر سرعت باد افزوده می‌شود و در برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی ۸ تا ۱۰ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب غربی-غربی انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، طی امروز (۲۵ فروردین) وضعیت کیفی هوای مطلوب در پایتخت برقرار خواهد بود، تصریح کرد: این شرایط جوی کمابیش فردا یکشنبه (۲۶ فروردین) ادامه خواهد داشت و برخی ساعات به ویژه شبانگاه همراه با وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه و بارش باران خواهد بود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: انتظار می‌رود وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی فردا همچنان در شرایط سالم قرار داشته باشد. همچنین با تداوم این شرایط جوی در روز دوشنبه (۲۷ فروردین)، وزش باد نسبتا شدید و بارش متناوب باران طی برخی ساعات دور از انتظار نیست.

به گفته شهبازی، دمای هوای تهران طی دو روز آینده کاهش محسوسی خواهد یافت.

وی در پایان گفت: شاخص کیفیت هوای هم اکنون پایتخت با شاخص ۵۱ در شرایط سالم قرار دارد.