۰ نفر

تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور تا سه روز آینده

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۰۷
کد خبر: 271040
تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور تا سه روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور گفت: این سامانه باعث رگبار و رعد و برق در نیمه شمالی و نوار مرکزی کشور به ویژه در ساعات بعد ازظهر می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه، اظهار کرد: به سبب وزش باد شدید در شمال و شرق عربستان و ایجاد گرد و خاک غلیظ در این ناحیه و انتقال آن به مناطق جنوب غرب و جنوب کشور در این مناطق هوای برخی از نقاط به شدت غبارآلود خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تداوم این شرایط طی امروز (۲۲ اردیبهشت) و فردا (۲۳ اردیبهشت) در استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، جنوب فارس و غرب هرمزگان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، تصریح کرد: دما در شمال کشور طی امروز کاهش می‌یابد و هوای خنک در این ناحیه تا فردا ماندگار است. از روز دوشنبه(۲۴ اردیبهشت) دما در این منطقه دوباره افزایش می‌یابد.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۳ اردیبهشت) نیمه ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و رگبار باران و وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) ابری در بعد از ظهر رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای آورده است: «به سبب وزش باد شدید، امروز (۲۲ اردیبهشت) مناطق مرکزی و غربی خلیج فارس مواج است و ارتفاع موج بین یک و نیم تا ۲ متر پیش‌بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.»