۰ نفر

سامانه ثبت حقوق و مزایا در مسیر اجرا قرار گرفت

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵
کد خبر: 270513
سامانه ثبت حقوق و مزایا در مسیر اجرا قرار گرفت

سازمان اداری و استخدامی کشور دستورالعمل شیوه بهره برداری از سامانه حقوق و مزایا برای تجمیع همه پرداخت ها به مقامات، روسا و مدیران همه دستگاه های اجرایی را به دستگاه های مشمول ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر پایه این بخشنامه همه دستگاه ها باید پس از اخذ نام کاربری و شناسه ورود، قالب اطلاعات همه اقلام پرداختی را از سامانه دریافت و پس از استقرار در سامانه اطلاعاتی خود نسبت به ورود، تکمیل و ثبت اطلاعات اقلام پرداختی از ابتدای سال 1397 اقدام کنند. 
اقلام پرداختی شامل حقوق، فوق‌‌العاده‌ها، هزینه‌ها، کمک ‌هزینه‌ها، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیرمستمر، نقدی و غیرنقدی و سایر مزایا به مقام ها، رییسان، مدیران و کارکنان می شود. 
همچنین دستگاه های اجرایی موظفند در بازه زمانی بیست و پنجم هرماه تا حداکثر پنجم ماه بعد، اطلاعات پرداختی به مقام ها، رییسان، مدیران و کارکنان را در سامانه اطلاعاتی خود ثبت کرده و همزمان در سامانه حقوق و مزایای سازمان نیز بارگذاری کنند.
دستگاه های اجرایی حداکثر به مدت 10 روز از تاریخ ابلاغ بخشنامه فرصت دارند نام کاربری و شناسه ورود به سامانه را از مراجع مشخص شده دریافت کنند.
براساس این اطلاعیه، سازمان اداری و استخدام مسوول اعطای نام کاربری و شناسه وزارتخانه ها، سازمان های مستقل زیرنظر رییس جمهوری، شورای نگهبان، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، صدا و سیما، قرارگاه سازندگی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی است. 
همچنین کدشناسه بنیادها، نهادها و موسسه هایی که زیر نظر ولی فقیه اداره می شوند از طریق دفتر مقام معظم رهبری ارایه می شود. 
وزارت دادگستری مسوول ارایه کدشناسه سازمان ها و موسسه های وابسته به قوه قضاییه است.
کدشناسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان‌ها و مراکز وابسته به مجلس شورای اسلامی نیز از طریق هیات رییسه مجلس داده می شود. 
طبق اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی، کدشناسه نهادها و موسسه های وابسته نیز باید از طریق دستگاه ها و وزارتخانه های مربوط اعطا شود. 
در بخشنامه آمده است، پس از یک دوره آزمایشی و اصلاحات احتمالی سامانه، نحوه دسترسی مراجع نظارتی و دسترسی عمومی به اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای پرداختی به مقام ها، رییسان و مدیران و سطح آنان توسط هیات محترم وزیران تصویب و ابلاغ می شود. 
مسوولیت حسن اجرای این امر و مراقبت از صحت و دقت ورود اطلاعات همه اقلام حقوق و مزایای پرداختی به افراد به عهده ذیحساب/ مدیر مالی و بالاترین مقام مجاز هزینه‌ دستگاه اجرایی است. 
دی ماه 1395 در پی انتشار فیش حقوقی برخی مدیران و به منظور شفافیت اقتصادی، دولت مکلف شد سامانه ثبت حقوق و مزایا راه اندازی کند.