۰ نفر

۴۰طرح بزرگ در کشور به بهره برداری می‌رسد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۶
کد خبر: 268671
۴۰طرح بزرگ در کشور به بهره برداری می‌رسد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: 40 طرح بزرگ عمرانی و اقتصادی با هزینه 118هزار میلیارد تومان امسال در کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سردار عبادالله عبدالهی روز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان در سرسرای همایش های استانداری افزود: 200 هزار نفر به صورت مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیر مستقیم در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در کشور مشغول به فعالیت هستند

وی بیان کرد: حدود 10 ابر پروژه در حوزه نفت و گاز با اعتبار 22 میلیارد دلار در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد که از مهم‌ترین آن‌ها طرح ستاره خلیج‌ فارس است که 50 درصد از بنزین کشور را تامین‌ می‌کند.

سردار عبدالهی همچنین گفت: استان لرستان از ظرفیت های بزرگ و بی نظیری در کشور برخوردار است که مدیریت منابع بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: امروزه به علت غیرکارشناسی بودن جاده ها تلفات رانندگی را شاهد هستیم لذا طرح هایی مانند احداث آزادراه در دستور کار است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: سالانه 13 تا 14 میلیارد متر مکعب خروجی آب در لرستان وجود دارد که برای مهار آنها باید فکر اساسی کرد.

سردار عبدالهی با بیان اینکه سد معشوره لرستان قربانی سیاسی کاری ها شده است افزود: خرم آباد با توجه به برخورداری از چشمه های فراوان مشکل آب شرب دارد و اگر به فکر ایجاد سدی مانند مخملکوه نباشیم در سال های آینده مشکل خواهیم داشت.