۰ نفر

رفع خاموشی‌های پراکنده در یاسوج و سی‌سخت

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲
کد خبر: 268488
رفع خاموشی‌های پراکنده در یاسوج و سی‌سخت

خاموشی‌های پراکنده ناشی از زلزله امروز در سی‌سخت و یاسوج با تلاش گروه‌های عملیاتی توزیع برق رفع شد و هم اکنون علاوه بر شرکت های توزیع برق این استان، شرکت های توزیع نیروی برق فارس و شیراز، با دستور مدیرعامل شرکت توانیر در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هشت و سی و هشت دقیقه صبح امروز زلزله‌ای به‌بزرگی 5.2 (پنج و دو دهم) در واحد در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا و یاسوج را در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. مرکز این زمین لرزه در 10 کیلومتری شهر سی سخت، 19 کیلومتری یاسوج و 23 کیلومتری چیتاب در کهگیلویه و بویراحمد بود.

پس از وقوع این زلزله، برق بخش هایی از استان کهگیلویه و بویراحمد با قطعی مواجه شد که بلافاصله تیم های عملیاتی و فنی شرکت های توزیع برق بخش های مختلف این استان به محل های قطعی برق اعزام شدند.

میثم جعفر زاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو  در این خصوص گفت: در زلزله امروز کهگیلویه و بویراحمد، 8 فیدر 20 کیلوولت از مدار خارج شد که موجب قطع برق پراکنده در منطقه شده بود.

وی افزود: با تلاش گروه های عملیاتی، در کمتر از نیم ساعت تمامی 8 فیدر ترمیم شد و هم اکنون برق تمامی این مناطق در وضعیت عادی قرار دارد.

به گفته او تمامی تیم های عملیاتی آب و برق در حالت آماده‌باش قرار دارند.

همچنین شرکت توانیر با صدور اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد که هم اکنون شرکت های توزیع نیروی برق فارس و شیراز، با دستور مدیرعامل شرکت توانیر در حالت آماده باش قرار دارند.