۰ نفر

این بازیگران فروش را تضمین می‎کنند

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۴۵
کد خبر: 268197
این بازیگران فروش را تضمین می‎کنند

حضور چهره هایی چون نوید محمدزاده، امیر آقایی، صابر ابر، مهدی پاکدل و افشین هاشمی روی صحنه تئاتر تضمین کننده فروش نمایش‌ها است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، حضور تئاتری‌های سرشناس و به تعبیری ستاره‌های تئاتری خود تضمین کننده فروش بهتر اجراها شده است و این را از نزدیک می‌توان با حضور نوید محمدزاده در نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» ملاحظه کرد، بنابراین می‌توان در این ماه به حضور امیر آقایی در «مالی سوئینی»، صابر ابر در «مالی سوئینی» و «آنتیگون»، مهدی پاکدل در «رومولیت» و افشین هاشمی در «پرواز به تاریکی» چشم امید بست.

نوید محمدزاده

از نوید محمدزاده همواره در تئاتر با گرمی استقبال می‌شد و حالا علاوه‌شدن شهرت سینمایی‌اش باعث شده که او به چهره‌ای استثنایی در تئاتر تبدیل شود که هرجا باشد، حتما فروش تئاتر یک اتفاق همین‌طوری نیست، بلکه حضورش تضمین‌کننده فروش خواهد بود و اینک مثال روشنش اجرای دیابولیک: رومئو و ژولیت است. او تاکنون در نمایش‌های پسران آفتاب، ماه در مرداب، فاصله تاریک ستاره‌ها، دهانی پر از پرنده، نورگیر، زمستان 66، ورود آقایان ممنوع، ایستاده‌ها سر سوراخ سوپ‌خوری، پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد، ویران، مرد بالشی، یک دقیقه سکوت، هم‌طناب، روایت ناتمام یک فصل معلق، شکلک، دل سگ، آخرین نامه، بالاخره این زندگی مال کیه؟، کامنت، ستوان اینیشمور، شب آوازهایش را می‌خواند، خدای کشتار، دکلره، دیابولیک: رومئو و ژولیت و الیور توئیست بازی کرده است.

نمایش «دیابولیک، رومئو و ژولیت» به کارگردانی آتیلا پسیانی که از ۱۵ فروردین‌ماه تا ۷ اردیبهشت با دو اجرای ۲۰ و ۲۲ در سالن استاد سمندریان به صحنه رفت، با ۱۴ هزار و ۱۹۳ مخاطب به اجرای عموم خود پایان داد.

نمایش «دیابولیک، رومئو و ژولیت» در ۴۴ اجرای خود پذیرای ۱۴ هزار و 193 مخاطب بود که از این تعداد مخاطب، 9 هزار و 286 مخاطب با بلیت‌های ۶۰ هزارتومانی، سه‌هزارو 757 مخاطب با بلیت‌های ۵۰ هزارتومانی، ۵۲۳ مخاطب با بلیت‌های ۴۰ هزارتومانی و ۵۰ مخاطب با بلیت‌های ۳۲ و ۴۲ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۵۷۷ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت میهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش «دیابولیک، رومئو و ژولیت» در ۴۴ اجرا مبلغ ۷۶۷ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان بوده است.

امیر آقایی

امیر آقایی که برای آخرین‌بار در سال 1382 و در نمایش «روی زمین» بر صحنه تئاتر به ایفای نقش پرداخته بود، بعد از 15 سال به صحنه تئاتر بازگشته است. آقایی در نمایش «مالی سوئینی» در نقش «دکتر رایس» به صحنه می‌رود. امیر آقایی در سال 95 در گفت‌وگوی خود با فریدون جیرانی در برنامه 35 از دلایل کناره‌گیری‌اش از تئاتر گفته بود. حتی خبرهایی در سال گذشته به گوش رسیده بود که او قرار است در یکی از سالن‌های خصوصی تهران، نمایشی روی صحنه تئاتر کارگردانی کند و حتی خبرهایی مبنی‌بر توافق او با کارگردانان تئاتر برای اجرا منتشر شده بود که هیچ‌یک جامه عمل به خود نپوشاند.

او از سال ۱۳۷۴ کار بازیگری را به‌ صورت جدی و حرفه‌ای شروع کرد و سال‌ها بود که علاقه‌مند به کار تئاتر بود و بر اثر یک اتفاق سرانجام وارد این عرصه شد. او به‌لحاظ تحصیلات هم قصد داشت در زمینه کارگردانی فعالیت کند، اما در نهایت بازیگر شد.آقایی درباره اولین بازی‌اش در تئاتر می‌گوید: اولین کار من تئاتری بود به اسم «آنسوی آینه» که در خدمت گروه و استاد خوبم، خانم آزیتا حاجیان، بودم. او گفته است: وقتی نمایش «سه‌سال‌ویک‌دوم» که نویسنده و کارگردان آن خودم بودم، در تئاتر شهر اجرا می‌شد، با آقای بهرام عظیم‌پور آشنا شدم. در آن زمان حاتمی‌کیا سریال «خاک سرخ» را کار می‌کردند. ایشان من را به آقای حاتمی‌کیا معرفی کرد و حدود دو ماه تمرین و تست را انجام دادیم و بالاخره در این سریال بازی کردم.در اجرای سال 94 نمایش «مالی سوئینی» عباس جمالی ایفاگر این نقش بود که به دلیل مشغله کاری، در اجرای جدید این اثر حضور ندارد.

«مالی سوئینی» عنوان نمایش جدیدی نوشته براین فری‌یل است که از روز دوشنبه، دهم اردیبهشت سال 97 به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این اثر نمایشی که در ساعت 21 با مدت‌زمان 75 دقیقه و قیمت بلیت 25 هزار تومان و 40 هزارتومان به صحنه خواهد رفت، امیرآقایی، صابر ابر و الهام کردا به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

افشین هاشمی

افشین هاشمی هم در تئاتر جاپایش را سفت کرده و همواره در مقام نویسنده، کارگردان، بازیگر و آهنگ‌ساز در تئاتر حضور داشته است. او هم در سینما و تلویزیون اعتبار و شهرتی برای خود رقم زده، اما از این اعتبار به نفع تئاتر بهره می‌گیرد.

او سال گذشته نمایش کمدی «شیرهای خان‌باباسلطنه» را در تالار شهرزاد به تماشا گذاشت که حضور خودش و گلاب آدینه تضمین کننده فروش بهتر آن بود، اما اینکه او در تالار چهارسو نمایش «پرواز به تاریکی» را به نویسندگی و کارگردانی خودش اجرا می‌کند. البته افشین هاشمی در کنار ایوب آقاخانی و مونا فرجاد بازی هم می‌کند. این نمایش ساعت 19 با مدت‌زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان پذیرای دوستداران تئاتر است.

صابر ابر

صابر ابر هم به‌حق یک ستاره تئاتری است، چون در چند نمایش بازی داشته که هم به‌لحاظ کیفی و زیبایی‌شناس این نقش‌آفرینی‌ها به چشم آمده‌‌اند و هم از آن سو اعتبار سینمایی‌اش باعث جذب مخاطبان عام شده که خود تضمین‌کننده فروش تئاترها بوده است.

صابر ابر با نمایش «آنتی‌گون» به کارگردانی علی راضی، از یکشنبه 16 اردیبهشت در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

صابر ابر که پیش از این نقش چند شخصیت جاودان دنیای درام مانند ریچارد، هملت و کالیگولا را ایفا کرده است، این‌بار در حضوری متفاوت دو شخصیت کرئون و هِمون را در نمایش «آنتی‌گون» ایفا می‌کند. ابر در این نمایش با بازیگر فرانسوی ناتالی مَتی و نوال شریفی روی صحنه می‌رود.

او تاکنون در نمایش‌های کرگدن (فرهاد آئیش/ ۱۳۸۷)، داستان یک پلکان (رضا گوران/ ۱۳۸۸)، کالیگولا (همایون غنی‌زاده/ ۱۳۸۹)، جیره‌بندی پر خروس برای سوگواری (علی نرگس‌نژاد/ ۱۳۸۹)، وُرک‌شاپ (سینا آذین/ ۱۳۹۰)، ریچارد سوم (آتیلا پسیانی/ ۱۳۹۰)، هملت (رضا گوران/ ۱۳۹۱)، ننه دلاور، بیرون پشت در (سجاد افشاریان/ ۱۳۹۱)، سه جلسه تراپی (افسانه ماهیان/ ۱۳۹۴)، کالیگولا (همایون غنی‌زاده/ ۱۳۹۴)، مالی سویینی (براین فری یل/۱۳۹۴)، از زیرزمین تا پشت‌بام (افسانه ماهیان/ ۱۳۹۵)، زبان تمشک‌های وحشی (شیوا مسعودی/ ۱۳۹۶) بازی کرده است.

همچنین او تاکنون در تئاتر برنده تندیس بهترین بازیگر مرد برای نمایش ریچارد سوم در سی‌امین جشنواره تئاتر فجر و تندیس بهترین بازیگر مرد تئاتر سال ۱۳۹۰ شده است. «آنتی‌گون» به کارگردانی علی راضی از یکشنبه 16 اردیبهشت در سال سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرای خود را آغاز می‌کند.

فروش بلیت‌های این نمایش نیز از ساعت 12 دوشنبه 10 اردیبهشت در سایت فروش تیوال آغاز می‌شود. بازیگران نمایش «آنتی‌گون» صابر ابر، نوال شریفی و ناتالی مَتی هستند.

مهدی پاکدل

 

مهدی پاکدل هم با اعتباری از تلویزیون و سینما همواره در تئاتر حضور داشته و البته او هم آغاز بازی‌هایش در تئاتر بوده است؛ بنابراین آن شهرت سینمایی و تلویزیونی باعث شده حضورش در تئاتر تضمین‌کننده فروش قابل قبول باشد.

پاکدل تاکنون در نمایش‌های جنبش انفیه در کلکته (سیروس شاملو، ۱۳۷۶)، ریچارد سوم (داوود رشیدی، ۱۳۷۸)، سیاها (حامد محمدطاهری، ۱۳۷۸)، بعد از مگریت (مریم مجد، ۱۳۷۹)، دیر راهبان (فرهاد مهندس‌پور، ۱۳۸۰)، پای دیوار بزرگ شهر (حسن معجونی، ۱۳۸۱)، قهوه تلخ (شبنم طلوعی، ۱۳۸۲)، روی زمین (افروز فروزند، ۱۳۸۲)، بی شیر و شکر (مهرداد ضیایی و حمید امجد، ۱۳۸۳)، همسایه آقا (حسین کیانی، ۱۳۸۵)، می‌خوام بخوابم (رضا گوران، ۱۳۸۶)، یرما (رضا گوران، ۱۳۸۶)، ماچیسمو (محمد یعقوبی، ۱۳۸۷)، خشک‌سالی و دروغ (محمد یعقوبی، ۱۳۸۸)، اهل قبور (حسین کیانی، ۱۳۸۸)، داستان یک پلکان (رضا گوران، ۱۳۸۸)، نوشتن در تاریکی (محمد یعقوبی، ۱۳۸۹)، حضرت والا (حسین پاکدل، ۱۳۸۹)، برهان (محمد یعقوبی، ۱۳۹۱)، امر ملوکانه (حسین پاکدل، ۱۳۹۴) و کنسرت نمایش سی (علی‌اصغر دشتی، ۱۳۹۶) بازی کرده است. نمایش «رومولیت» با بازی مهدی پاکدل، بهناز جعفری، شهروز دل‌افکار، امیر شمس، صبا ایزدپناه، مونا شریفی، سجاد باقری، الناز شهبازی، علی آرتین، علی عبدی، فاطمه احمدی، امیر باباشهابی، دانیال شاهسون، سعید بابایی هر شب ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌رود.