۰ نفر

در نشست خبری عنوان شد؛

اسانس های سرطانزا در قلیان های میوه ای

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 267828
اسانس های سرطانزا در قلیان های میوه ای

بازرس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، نسبت سرطانزا بودن اسانس تنباکوهای میوه ای هشدار داد و گفت: خانواده ها باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، دکتر داریوش آقاخانی در نشست خبری بیست و نهمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که قرار است از ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ۹۷ در مرکز همایش های رازی برگزار شود، افزود: این کنگره با حضور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متخصص داخلی از سراسر کشور برگزار می شود و سخنرانی های بر اساس موضوع محوری و مشارکت مخاطبان خواهد بود.

وی، از طرح مسائل جانبی متخصصین داخلی در کنگره پیش رو خبر داد و گفت: جدی ترین بیماری ها در کشور به این گروه از پزشکان ارجاع داده می شود و نقش کلیدی در تشخیص و درمان بیماری ها دارند. 

آقاخانی ادامه داد: از همین رو، متخصصین داخلی چند خواسته از دولت دارند که مهم ترین آن، نگاه ویژه به تعرفه های این گروه پزشکی است. زیرا، در طول دو سال گذشته با کاهش تعرفه ها مواجه بوده ایم. در حالی که بیشترین خدمات بیمارستانی در نبود سایر تخصص ها، توسط متخصصین داخلی ارائه می شود.

وی با انتقاد از قراردادهای بیمارستان های خصوصی با بیمه های تکمیلی که عدد K مصوب دولت را پایین تر تعیین می کنند، گفت: این قراردادها با سقف هزینه ها که ۲۰ درصد اعلام شده، همخوانی ندارد. لذا، ضرورت دارد در تعرفه رشته های داخلی بازنگری شود، چون این گروه نقش اساسی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارند. وقتی یک بیماری در کشور اپیدمی می شود، این متخصصین داخلی هستند که باید این بیماری را تشخیص و درمان کنند.

آقاخانی در ادامه به موضوع مصرف قلیان های میوه ای در کشور اشاره کرد و افزود: تنباکوهای معطر میوه ای که امروز نسل جوان و حتی نوجوان ما مصرف می کنند، برای سلامت آنها بسیار مضر بوده و از آن مهم تر، اسانس هایی است که در این تنباکوها استفاده می شود، که در بروز سرطان نقش جدی تری دارند. لذا، خانواده ها باید نسبت به این موضوع حساس باشند.