۰ نفر

شمال کشور ۸ درجه خنک‌تر می‌شود

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۳۸
کد خبر: 267596
شمال کشور ۸ درجه خنک‌تر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ادامه بارش‌ها تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت: ئدمای هوای نوار شمالی از فردا ۶ تا ۸ دئرجه خنک‌تر می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در اواخر پنجشنبه وارد کشورمان شده امروز در برخی نقاط کشورمان به فعالیت ادامه می‌یابد.

وی افزود: امروز بارش‌ها در نیمه غربی، بخش‌ های جنوبی و مرکز، دامنه‌های البرز و بخش‌های شمالی ادامه می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش‌ها غالبا امروز در دامنه‌های زاگرس مرکزی، نیمه غربی کشور، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، خوزستان، ایلام، بوشهر، اصفهان، کرمانشاه و  کردستان شدت بیشتری دارد.

به گفته وظیفه، امروز در مناطقی از جنوب غرب و شرق کشور احتمال وزش باد شدید و گردوخاک دور از ذهن نیست.

وی افزود: طی روز یکشنبه شاهد نفوذ جریانات شمالی خواهیم بود که موجب بارش‌ در استان‌های شمالی  و کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دما  در نوار شمالی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از روز یکشنبه به بعد این سامانه بارشی و دامنه بارش‌ها نوار شمالی، مرکز و شمال شرق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وظیفه توضیح داد: در روز یکشنبه نیز بارش‌ها در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و یزد ایجاد می‌شود و ضمنا سواحل نیز مواج خواهد بود.

وی افزود: روز دوشنبه نیز فعالیت سامانه بارشی در شرق و جنوب خواهد بود و استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، تهران، سمنان، مازندران، همدان، مرکزی و لرستان تحخت تاثیر قرار می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روز دوشنبه نیز کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما در شمال شرق کشور ایجاد می‌شود.

وظیفه اظهار کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز، تهران، اردبیل، زنجان، سمنان و گلستان دور از انتظار نیست.

وی، همدان با 7 درجه بالای صفر را خنک ترین و بندرعباس با 37 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 25 درجه بالای صفر رسید.