۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد:

برنامه جامع شناسایی و مهار کانون‌های آلاینده تدوین می‌شود

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۱۹
کد خبر: 267572
برنامه جامع شناسایی و مهار کانون‌های آلاینده تدوین می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: برنامه جامع شناسایی و مهار کانون‌های آلایندگی تا پایان خردادماه سالجاری با همکاری دستگاههای اجرایی تدوین و توسط دبیرخانه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران جهت تصویب و اختصاص اعتبارات مطرح می‌شود.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ کیومرث کلانتری در نخستین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در سال 98 با تاکید بر اینکه موضوع وارونگی هوا جزو لاینفک همه کلان شهرها در فصول سرد سال است، افزود: به همین دلیل محور مباحث سال گذشته کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران کانون‌های آلودگی هوای انسان ساخت بود.

وی ادامه داد: البته آنچه که در کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران پیگیری می‌شود هم آلاینده‌های طبیعی و هم آلاینده‌های انسان ساخت است.

کلانتری با اشاره به تشدید خطر ریزگرد با کاهش بارندگی در سالجاری، گفت: با توجه به مشکل کم آبی و کاهش بارندگی و خشکسالی در سال جدید، موضوع کانون‌های ایجاد ریزگرد در جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق استان مورد بررسی کارگروه قرار گرفت و مقرر شد در خصوص پیشگیری و مهار و کنترل کانون‌های ریزگرد در استان تهران دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را انجام دهند.

کلانتری پیگیری تخصیص حق‌آبه تالاب بندعلیخان از سوی دستگاه‌های ذیربط ظرف مدت ۱۰ روز به منظور ایجاد رطوبت منطقه و ممانعت از فعال شدن کانون جدید گرد و غبار در جنوب تهران را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران هر دوهفته یکبار به ریاست استاندار تهران تشکیل می‌شود، افزود: در ابتدای هر جلسه گزارشی از اقدامات دستگاه‌های ذیربط در خصوص مهار ریزگردها در جنوب و جنوب شرق تهران برای پیگیری موضوعات مربوطه ارائه خواهد شد.

کلانتری درپایان اظهار کرد: بر اساس مصوبه سال ۹۵ هیات وزیران و قانون هوای پاک سال ۹۶ ، تکلیف همه دستگاه‌ها در سطح ملی و استانی مشخص است و باید بر اساس آن‌ها همه دستگاههای ذیربط وظایف قانونی خود را در خصوص مهار ریزگردها انجام دهند.