۰ نفر

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خبر داد

کشف بیش از ۳.۷ میلیون نخ سیگار قاچاق در کردستان

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۲۸
کد خبر: 266758
کشف بیش از ۳.۷ میلیون نخ سیگار قاچاق در کردستان

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان گفت: 3 میلیون و 779 هزار و 240 هزار نخ سیگار قاچاق در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت زمان مشابه 71 درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رضا میرزایی در اولین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سنندج، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز بیشترین لطمه را به اقتصاد ما وارد کرده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با اشاره به طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: طرح ها بومی‌سازی شده و برای مدیران دستگاه‌های مختلف ارسال شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه 18 دستگاه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا مسوولیت دارند، اضافه کرد: وظایف هر دستگاه بر اساس طرح‌های بومی گزینی‌شده مشخص است و با هر نوع کم‌کاری در انجام به عنوان تخلف برخورد خواهد شد. 

وی در ادامه با ارائه آماری از عملکرد استان در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: طی ماه گذشته 41 هزار و 755 بطر مشروبات الکلی در استان کشف و ضبط شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان خاطرنشان کرد: در زمینه کشف و ضبط مشروبات الکلی نسبت مدت زمان مشابه 9 درصد رشد داشتیم.

میرزایی افزود: 3 میلیون 779 هزار و 240 هزار نخ سیگار قاچاق در استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت زمان مشابه 71 درصد افزایش داشته است.

وی از کشف و ضبط 168 هزار و 576 قلم انواع مواد آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد با افزایش 43 درصدی در فروردین ماه امسال خبر داد و اذعان داشت: 122 هزار و 568 قلم داروی تاریخ مصرف گذشته در یک ماهه امسال کشف و ضبط شده است.

به گفته دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، در یک ماهه امسال 299 دستگاه گوشی موبایل با رشد 93 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته در استان کشف و ضبط شده است.

میرزایی تصریح کرد: 108 هزار لیتر سوخت قاچاق از ابتدای امسال تا پایان فروردین ماه کشف شده است که نسبت به فروردین ماه سال گذشته 47 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود 2 هزار و 37 دستگاه تجهیزات گیرنده از ماهواره‌ با کاهش 41 درصدی نسبت به  سال گذشته در استان کشف شده است، گفت: 127 هزار و 973 ثوب البسه قاچاق، 260 دستگاه وسایل خانگی و 4 راس احشام از دیگر کشفیات قاچاق کالا در این مدت زمان بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان  از تشکیل 419 فقره پرونده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال‌جاری خبر داد و اذعان داشت: در بحث پرونده‌های متشکله نسبت به فروردین ماه 96 حدود 8 درصد کاهش داشته‌ایم.

به گفته میرزایی، 138 دستگاه وسایل نقلیه با کاهش 38 درصدی نسبت به سال گذشته در استان توقیف شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در پایان از متلاشی شدن 4 باند بزرگ قاچاق کالا و ارز در فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: نسبت به مدت زمان مشابه در شناسایی و متلاشی کردن باندهای قاچاق رشد 100 درصدی داشته‌ایم.