۰ نفر

وزیر بهداشت در همایش پیاده روی خانوادگی تبریز:

برای هر ایرانی، یک مراقب سلامت

۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
کد خبر: 265610
برای هر ایرانی، یک مراقب سلامت

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم انجام تحرک کافی و مصرف تغذیه سالم در بین مردم تصریح کرد: تلاش وزارت بهداشت این است که تا پایان سال ۹۸ همه ایرانیان یک مراقب سلامت داشته باشند اما انتظار داریم که دانش آموزان و دانشجویان علاوه بر مراقبت از خود، سفیران سلامت باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت در همایش پیاده روی خانوادگی و برنامه صبح و نشاط شبکه ۳ در پارک ائل گلی تبریز حضور یافت،گفت: شعار امسال که البته باید شعار هر سال باشد این است که باید به فکر سلامتی خود باشیم چرا که سلامتی، یکی از نعمت‌هایی است که خدا به انسان داده و عقل سالم در بدن سالم است.

وی افزود: همه باید از خودمان مراقبت کنیم و به دنبال بهانه‌هایی مانند نبود ورزشگاه، عدم توسعه ورزش همگانی و فراهم نکردن امکانات مورد نیاز توسط دولت نباشیم البته ممکن است در مواردی، مشکلات و کمبودهایی در بودجه، ناتوانی و کم فکری برخی مسئولان وجود داشته باشد اما همه باید به فکر سلامتی خود باشند.

هاشمی تاکید کرد: متاسفانه ۵۰ درصد از مردم ایران اضافه وزن دارند و دیابت و چاقی، دو مشکل عمده کشور است و بیشترین علت مرگ مردم، سکته‌های مغزی و قلبی است که ریشه آن به عدم رعایت سرانه مصرف شکر، روغن و نمک در ۳۰ سال گذشته بر می گردد.

به گزارش وبدا وزیر بهداشت تصریح کرد: بین زنده بودن و زندگی کردن، تفاوت وجود دارد و مردم ایران حدود ۷۵ سال عمر می کنند که تقریبا ۶۰ سال از زندگی آنان  با سلامت همراه است و ۱۵ سال دیگر را با معلولیت زندگی می‌کنند و بهتر است که انسان با مراقبت از سلامتی خود در دهه پایان عمر نیازمند دیگران نباشد.