۰ نفر

کاهش کیفیت هوا در غرب‌ و شمال‌غرب

۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۴۶
کد خبر: 265461
کاهش کیفیت هوا در غرب‌ و شمال‌غرب

بعدازظهر جمعه وزش باد شدید روی کشور عراق، سبب تولید گردوخاک می‌شود و این شرایط در مناطق شمال‌غرب و غرب کشور نیز پیش‌بینی می‌شود که سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گزارش اقتصاد به نقل از فارس ، بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز در اغلب مناطق کشور غیر از مناطق شرق و جنوب شرق شاهد افزایش دما هستیم که این افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر محسوس و در حد 8 تا 10 درجه است.

از بعد از ظهر امروز تا اواسط وقت روز آینده در برخی نقاط سواحل غربی دریای خزر و اردبیل وزش باد نسبتا شدید جنوبی رخ خواهد داد.

روز جمعه در نیمه شرق کشور آسمان صاف است و افزایش دما رخ می‌دهد و در شمال شرق افزایش دما شدیدتر است.

بعد از ظهر جمعه در شمال‌غرب و دامنه‌های البرز غربی ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد و وزش باد شدید روی کشور عراق سبب تولید گردوخاک می‌شود و این شرایط بعد از ظهر جمعه در مناطق شمال‌غرب و غرب کشور نیز پیش‌بینی می‌شود که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

روز شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در مناطق شمالغرب، غرب، دامنه‌های بخش غربی و مرکزی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد که در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه به سبب وزش باد شدید پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز شنبه با نفوذ هوای خنک و استان‌های ساحلی خزر کاهش محسوس دما و بارش باران در گیلان و مازندران رخ می‌دهد؛ همچنین در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری، بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 22 و 13 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرم‌ ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 24 فروردین ماه سال جاری، 104.6 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 182 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 42.5 درصد کمتر از بارش سال گذشته است؛ بیشترین میزان بارش در هفته بیست و چهارم سال زراعی متعلق به منطقه ایوان در استان ایلام به میزان 73.4 میلی‌متر و سردترین منطقه اردبیل با دمای 5.2 درجه زیر صفر بوده است.