۰ نفر

اعلام زمان پرداخت قسط دوم هزینه حج امسال

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۰۹
کد خبر: 262963
اعلام زمان پرداخت قسط دوم هزینه حج امسال

زائرین حج تمتع ۹۷ که در مرحله اول ثبت نام هزینه ۱۰میلیون تومانی پرداخت کرده‌اند، باید مابقی هزینه‌های خود را در اردیبهشت ماه و‌ پس از اعلام نتایج معاینات پزشکی واریز کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سازمان حج و زیارت در خصوص قیمت حج تمتع 97 اعلام کرده بود که پایین‌ترین قیمت کاروان‌های حج سال 97، حدود ١٣ میلیون و 5٠٠ هزار تومان و قیمت گران‌ترین کاروان حج سال آتی، حدود ١٨ میلیون و 5٠٠ هزار تومان تعیین شده بود. 

اما با پیگیری سازمان حج و زیارت و مساعدت یکی از بانک‌ها، مبلغ یک میلیون و 400 هزار تومان تحت عنوان مساعدت به زائرانی که طی سال‌های گذشته در این بانک ثبت نام کرده بودند، از سر جمع هزینه‌های تمام شده کسر و قیمت کاروان‌های حج به رقم حداقل 12 میلیون و 100هزار تومان و حداکثر 17 میلیون و 100 هزار تومان رسید.

حجاج در همین راستا در هنگام ثبت نام 10 میلیون تومان به حساب این سازمان واریز کردند و سود ودیعه حج آن‌ها نیز محاسبه و از کل هزینه کاروان کسر شد و به منظور تامین رفاه زائران تمهیداتی اندیشیده شد تا هزینه سفر حج در 2 مرحله از زائران دریافت شود که بخش اول هزینه‌ها مبلغ 10 میلیون تومان بود اما به تازگی خبر از واریز قسط دوم هزینه‌های حج تمتع 97 به گوش می‌رسد. 

در همین راستا زائرینی که در مرحله اول 10 میلیون تومان پرداخت کرده‌اند، مابقی آن را نیز در اردیبهشت ماه و‌ پس از اعلام نتایج معاینات پزشکی می‌بایست واریز کنند لذا حجاج باید از هم اکنون خود را برای واریز قسط دوم هزینه‌های حج تمتع 97 آماده کنند.

طول سفر حج حداقل 28 روز و حداکثر 41 روز است و زائرانی که می‌خواهند مدت زمان کمتری را در سفر باشند. ضمن اینکه کاروان‌های حج امسال به 4 گروه 85، 115، 135 و 165 نفره تقسیم‌بندی شده‌اند. 

تمام کاروان‌های ایرانی حدود 6 روز در شهر مدینه اقامت دارند و مابقی برنامه سفر زائران اقامت در شهر مکه است.