۰ نفر

جوانان اروپایی کار را به تحصیل ترجیح می‌دهند

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۱۰
کد خبر: 261838
جوانان اروپایی کار را به تحصیل ترجیح می‌دهند

دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد نتایج نظرسنجی‌های سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد بیش از ۳ میلیون نفر از جوانان اروپایی که پیش‌تر در دانشگاه یا کالج تحصیل می کرده‌اند، تحصیل را رها کرده و جذب بازار کار شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در بازه زمانی مورد مطالعه یعنی سال ۲۰۱۶، حدود ۳۰ میلیون نفر از جوانان اروپایی توانسته‌اند تحصیلات عالی خود را به پایان برسانند. بنا بر نظرسنجی صورت گرفته، دلیل اصلی ادامه ندادن تحصیل در بین جوانان اروپایی مختلف بوده اما اصلی‌ترین دلیل این کار، تمایل به کار کردن به جای تحصیل بوده است که از طرف ۲۵ درصد از شرکت کنندگان به عنوان دلیل اصلی ترک تحصیل ذکر شده است. حدود ۲۲ درصد نیز اعلام کرده‌اند رشته خود را جالب نیافته‌اند و یا رشته‌شان پاسخگوی نیازهایشان نبوده است، ۱۸ درصد درجه سختی رشته خود را عامل ترک تحصیل دانسته‌اند و ۱۰ درصد نیز اعلام کرده‌اند بنا بر دلایل خانوادگی مجبور به رها کردن درس شده‌اند.

همچنین دو دلیل کمتر شایع نیز شامل دلایل مشکلات مالی و مسائل مربوط به سلامتی بوده است که به ترتیب از طرف ۷ درصد و ۵ درصد از پاسخ دهندگان به عنوان دلیل ترک تحصیل عنوان شده است.

زنان به نسبت بیشتری از مردان مشکلات خانوادگی و سلامتی را دلیل ترک تحصیل عنوان کرده اند در حالی که مردان بیشتر از زنان، تمایل به کار کردن و سختی رشته خود را دلیل ترک تحصیل عنوان کرده اند.