۰ نفر

سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش ۶ تا ۸ درجه دما در برخی مناطق شمال شرق کشور

۱۴ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۴۹
کد خبر: 261574
کاهش ۶ تا ۸ درجه دما در برخی مناطق شمال شرق کشور

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از کاهش ۶ تا ۸ درجه دما در برخی مناطق شمال شرق کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در روز چهارشنبه سامانه بارشی شمال غرب، سواحل غربی خزر و مناطقی از جنوب غرب، دامنه‌‌های زاگرس جنوبی و مرکزی و البرز غربی و به تدریج از بعدازظهر بخش‌هایی از غرب، البرز مرکزی و شرقی، سواحل شرقی خزر و مناطقی از شمال شرق را در برمی‌‌‌گیرد و سبب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

از بعدازظهر روز چهارشنبه در بخش‌هایی از دامنه‌‌‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌‌بینی می‌‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق مذکور وجود دارد. همچنین با شمالی شدن جریان‌ها کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما در استان‌های ساحلی دریای خزر پیش‌‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد شد.

روز پنج‌‌‌شنبه در جنوب غرب، دامنه‌‌‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، جنوب، بخش‌هایی از مرکز، البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور رگبار باران، گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌‌بینی می‌‌شود. برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور نیز باد و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی خواهد شد. کاهش دما حدود ۶ تا ۸ درجه در برخی مناطق شمال شرق کشور پیش‌‌بینی می‌‌شود. خلیج فارس و تنگه هرمز تا سه روز آینده به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم خواهد بود.

براین اساس پیش‌‌‌بینی مناطق متاثر از این سامانه به ترتیب زیر است:

چهارشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۱/۱۵: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و احتمال تگرگ در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و به تدریج در گلستان و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران که در ارتفاعات اردبیل و آذربایجان‌ها بارش به صورت برف است و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های خوزستان، نیمه جنوبی ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد که در استان خوزستان و ایلام باد و گرد وخاک و کاهش دید افقی نیز دور از انتظار نیست. 

پنج‌شنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۱/۱۶: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در مازندران و گلستان و رگبار و رعد وبرق و باد و گرد و خاک در خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌‌‌ها و رودخانه‌‌‌ها در شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، لرستان، جنوب استان مرکزی، شمال فارس

از این‌رو توصیه می‌‌‌شود جهت جلوگیری از خسارت احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.