۰ نفر

بارش پراکنده باران در ۱۱استان

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 261081
بارش پراکنده باران در ۱۱استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از بارش باران پراکنده در ۱۱ استان کشور طی ساعات آتی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور شاهد وزش شدید باد و گردوخاک خواهیم بود.

وی افزود: در اواخر وقت امروز از شدت گردوخاک در این مناطق کاسته می‌شود و شرایط تا حدودی در این نقاط بهبود می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت استان‌های ساحلی دریای خزر توضیح داد: امروز و طی ساعات آتی استان‌های ساخلی خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی البرز، اردبیل، آذربایجان‌ها، بوشهر، فارس و کرمان با رشد ابر، وزش باد شدید و بارش پراکنده باران مواجه می‌شوند.

به گفته وظیفه، شدت بارش‌ها در ساعات آتی غالباً برای استان‌های گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روز یکشنبه نیز رگبار و رعدوبرق به همراه وزش باد شدید بخش‌هایی از خراسان رضوی، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و بخش‌های شرقی دامنه‌های البرز را در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امروز و فردا وزش باد شدید به همراه گردوخاک بخش‌هایی از استان‌های شمال شرق و شرق را در برمی‌گیرد که باید به هشدارهای لازم توجه داشت.

وظیفه افزود: طی ساعات آتی استان‌های البرز، تهران، قم، سمنان، قزوین و اصفهان با وزش باد شدید مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش دما در نوار شمالی کشور که از روز گذشته آغاز شده است، گفت: این کاهش دما در روز یکشنبه به شمال شرق کشور می‌رسد و خراسان رضوی 8 تا 12 درجه خنک‌تر می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امروز و فردا بخش‌هایی از دریای خزر و خلیج فارس بر اثر وزش باد شدید مواج می‌شود که مسافران نوروزی باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وظیفه، اردبیل با دو درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 36 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران در گرمترین لحظات به 28 درجهبالای صفر رسید که تغییرات محسوسی ایجاد نخواهد شد.