۰ نفر

آتش در بیشتر جنگل های گیلان مهار شد

۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 260213
 آتش در بیشتر جنگل های گیلان مهار شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: آتش در بیشتر نقاط جنگلی به غیر از شهرستان سیاهکل، مهار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عباس صابر  افزود:عصر دیروز (شنبه) همزمان با وزش شدید باد گرم در استان، نقاط وسیعی از جنگل های استان در شهرستان های املش ، لنگرود ، سیاهکل، لاهیجان، شفت، صومعه سرا و ماسال دچار آتش شد.

صابر با بیان اینکه حجم آتش سوزی ها در شهرستان های شفت، ماسال، سیاهکل و لاهیجان بیشتر بود، گفت: در لاهیجان 12 نقطه و در سیاهکل بیش از شش نقطه آتش سوزی داشته ایم.

وی تصریح کرد: بدلیل احتمال گسترش حریق به برخی از واحدهای مسکونی حاشیه روستاها، به آنها اعلام کردیم که منازلشان را تخلیه کنند و چندین خانوار در لاهیجان و سیاهکل این کار را انجام دادند.

صابر شدت وزش باد گرم در استان طی روز گذشته را بین 40 تا 80 کیلومتر بر ساعت عنوان و بیان کرد: وزش باد شدید گرم عموماً در جلگه مرکزی و شرق گیلان اتفاق افتاد و دمای هوای برخی مناطق استان بین 10 تا 15 درجه افزایش داشت و به 35 درجه سانتیگراد رسید.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: علت آتش سوزی ها به طور شفاف هنوز مشخص نیست اما با توجه وزش باد گرم، احتمال می رود که بدلیل بی احتیاطی گردشگران این آتش سوزی ها اتفاق افتاده باشد.

صابر از همه گردشگران خواست در جنگل ها آتش روشن نکنند و در صورت روشن کردن آتش، قبل از ترک محل، حتماً از خاموش شدن آن اطمینان یابند.

از مجموع اراضی ملی گیلان، 565 هزار هکتار اراضی جنگلی ، 245 هزار هکتار اراضی مرتعی، 288 هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و 11 هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، وزش باد گرم تا صبح امروز در استان ادامه دارد و طی بعدازظهر و شب بتدریج افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق و کاهش دما پیش بینی شده است.