۰ نفر

کلانتری مقصر آلودگی هوا را معرفی کرد!

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰:۵۳
کد خبر: 258010
کلانتری مقصر آلودگی هوا را معرفی کرد!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای قانون حمایت از تولیدکنندگان خودرو مصوب سال 69 به عنوان دیگر عامل تخریب محیط زیست یاد کرد و تصریح کرد: 27 سال از تداوم اجرای این قانون می گذرد که نتیجه آن نیز آلودگی هوای کنونی بوده است.

عیسی کلانتری در نشست با اعضای فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر از کشاورزی با صنعت و معدن ارتباط دارد، بر ضرورت داشتن استراتژی در جهت رفع مشکلات زیست محیطی تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استراتژی کنونی سازمان حفاظت محیط زیست توجه به توسعه پایدار و حذف امضاهای طلایی در جهت شفاف‌سازی در سطح عمومی است.

کلانتری در مورد انتقاداتی پیرامون اطاله مطالعات زیست محیطی در مورد تعیین تکلیف وضعیت تولیدکنندگان صنعتی یادآورشد: در قانون برنامه ششم توسعه 2 ماه زمان برای این روند تعیین شده است ضمن اینکه تمام طرح های مسکوت مانده مربوط به مدیریت قبل این سازمان که حدود 300 طرح بوده در مدت 5 ماه پاسخ داده شد.

وی با انتقاد از بی توجهی مسئولان در گذشته به توسعه پایدار از آن تحت عنوان عاملی در جهت شکل گیری مشکلات کنونی محیط زیست کشور یاد کرد و افزود: تخریب محیط زیست از جایی شروع شد که در سال 55 حدود 46 هزار هکتار زمین زیر کشت گندم سمپاشی شد و در سال 62 نیز این روش برای حدود 2400 هکتار استفاده شد و امروز تخریب محیط زیست نتیجه اعمال سیاست های غلط در دهه های 60، 70و 80 است که قابلیت احیا هم ندارد.

کلانتری از اجرای قانون حمایت از تولیدکنندگان خودرو مصوب سال 69 به عنوان دیگر عامل تخریب محیط زیست یاد کرد و تصریح کرد: 27 سال از تداوم اجرای این قانون می گذرد که نتیجه آن نیز آلودگی هوای کنونی بوده است.

وی در مورد وضعیت دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: پیش از این در مورد وضعیت دریاچه ارومیه بارها هشدار داده شده بود که در پی عدم توجه مسئولان به توسعه پایدار در نهایت خشک شد، بنابراین اگر توسعه پایدار را رعایت کنیم، مشکلات زیست محیطی کشور برطرف می شود.

کلانتری در ادامه این نشست از فرسایش 2 میلیارد تن خاک در کشور خبر داد.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه استان خوزستان دارای بهترین کیفیت آب است در مورد دلیل تداوم وجود ریزگردها تاکید کرد: در این مورد هم دولت و هم مجلس مقصر بوده اند چراکه نه تنها برای رفع آن استراتژی مشخصی نداشته اند، بلکه مردم را نیز آموزش نداده اند، همچنین نسبت به توسعه پایدار بی توجه بوده اند.