۰ نفر

نظر مطهری درباره دختران خیابان انقلاب و دراویش

۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۳۳
کد خبر: 254551
نظر مطهری درباره دختران خیابان انقلاب و دراویش

علی مطهری گفت: اگر این گروه‌ها خرافات را اشاعه ندهند و جلساتی که برگزار می‌کنند صرفا فکری باشد فکر نمی‌کنم جمهوری اسلامی مشکلی داشته باشد.

نماینده تهران گفت: در گذشته برخی سخت‌گیری‌ها در قبال دراویش انجام شده و برخی از اماکن مربوط به آن‌ها را تصاحب کردند که شاید کمی تندروی در این موضوع انجام شده باشد ولی به‌طور کلی این گروه خطری برای جمهوری اسلامی نیستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا ، علی مطهری در پاسخ به سوالی درباره موضوع دختران خیابان انقلاب گفت: این مسائل نباید زیاد رسانه‌ای شود؛ چرا که ما در حال حاضر مشکلی برای حجاب نداریم. بانوان ما با این گروه همکاری نخواهند کرد، بنابراین این مسئله مشکل مهمی نیست و رسانه‌ها نباید به آن بپردازند. یکی از ابزارهای این گروه‌ها برای پیشبرد اهداف‌شان این است که موضوع به صورت بدی در رسانه‌ها مطرح شود و بگویند این یک مشکل بررگ در جامعه است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که می‌گویند جمهوری اسلامی خانم‌ها را مجبور به داشتن حجاب در جامعه می‌کند و این مساله چقدر صحت دارد، گفت: این درست نیست؛ چراکه خانم‌های ما خودشان انتخاب کرده‌اند امروز هم در جامعه اجبار جدی برای حجاب نداریم. خانم‌ها امروز در جامعه به راحتی آن طور که خودشان می‌خواهند ظاهر می‌شوند و اجباری برای حجاب وجود ندارد. البته بسیاری از خانم‌ها حجاب را به خوبی رعایت نمی‌کنند و با سخت‌گیری هم نمی‌توان حجاب را اجباری کرد اما این گروه مروج بی‌حجابی به دنبال ترویج برهنگی در جامعه هستند.

مطهری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا نظام واقعا با تفکر دراویش مشکل دارد یا خیر گفت: این گروه از لحاظ فکری انحرافاتی دارند ولی در حادثه اخیر به نظر من رأفت بیش از حدی نشان داده شد؛ چراکه بالاخره هر گروهی که به خیابان‌ها بیاید و ایجاد اغتشاش کند باید با آن‌ها با اقتدار برخورد شود و در حادثه اخیر باید با جدیت بیشتری با اغتشاش‌گران برخورد و ناآرامی ها زودتر جمع می‌شد.

نماینده تهران تاکید کرد:‌ این که چند ساعت فرصت دهیم در خیابانی جمع شوند و هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند منجر به حوادث اینچنینی می‌شود به نظر من شورای تامین خوب عمل نکرد. یعنی اگر دست نیروی انتظامی را برای اقدامات متقابل بازتر می‌گذاشت، این ناآرامی‌ها به سرعت جمع می‌شد. به هر حال فرقه‌های مختلفی از دیرباز در ایران وجود داشتند و فعالیت آنان محدود به دوران حضور جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر این گروه‌ها در چارچوب نظام به فعالیت بپردازند امکان فعالیت دارند و جمهوری اسلامی مخالف فعالیت آنان نیست، گفت: اگر این گروه‌ها خرافات را اشاعه ندهند و جلساتی که برگزار می‌کنند صرفا فکری باشد فکر نمی‌کنم جمهوری اسلامی مشکلی داشته باشد. البته در گذشته برخی سخت‌گیری‌ها در قبال این گروه‌ها انجام شده برخی از اماکن مربوط به آن‌ها را تصاحب کردند که شاید کمی تندروی در این موضوع انجام شده باشد ولی به‌طور کلی این گروه خطری برای جمهوری اسلامی نیستند.