۰ نفر

منتفی شدن اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد

۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶
کد خبر: 254473
منتفی شدن اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد

اعضای حاضر در شورای شهر تهران اخذ عوارض از خودرو‌ها برای تردد در محدوده زوج و فرد را منتفی اعلام کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اعتراض فرمانداری تهران به طرح ترافیک سال ۹۷ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدا کلیات اعتراضات مورد بررسی قرار گرفت و اعضا به این کلیات رای دادند. در ابتدا موضوع اعتراض فرمانداری تهران به تعیین عوارض از خودرو‌ها برای تردد در محدوده زوج و فرد مورد بررسی اعضا قرار گرفت. در پیشنهاد اولیه آمده بود که اگر صاحب خودرو با پلاک زوج بخواهد در روز فرد در محدوده تردد کند می‌تواند با پرداخت عوارض، تردد خود را انجام دهد. فرمانداری نسبت به این موضوع اعتراضاتی را مطرح کرده بود.

در این جلسه، سید حسن رسولی به عنوان مخالف حذف عوارض تردد در محدوده زوج و فرد گفت: در طرح مصوب به این خاطر به طرح زوج و فرد ورود پیدا کردیم که این پیام را به شهرداری تهران بدهیم که آلودگی هوا و ترافیک یکی از دغدغه‌های شورای شهر است.

وی افزود: هیئت تطبیق حق ندارد به وظایف شورای شهر تهران ورود پیدا کند. اگر قرار است آلودگی هوا کاهش یابد، طرح زوج و فرد باید در کنار طرح ترافیک اجرایی شود.

در ادامه، محمد علیخانی اظهارکرد: تمام خودرو‌های دارای پلاک مخالف برای ورود به محدوده زوج و فرد، در صورتی مجاز هستند که همانند گذشته برای ورود به محدوده طرح عوارض اخذ کنند.

وی افزود: در تبصره یکم، این موضوع لحاظ شده است. با هیئت تطبیق و فرمانداری در این زمینه بحث و بررسی شده است.

در نهایت برای حذف اخذ عوارض برای تردد در محدوده زوج و فرد رای گیری صورت گرفت و از ۱۸ عضو حاضر، ۱۲ تن به پیشنهاد جدید رای دادند.