۰ نفر

هواپیمای ATR۷۲ تهران - شاهرود به تهران بازگشت

۳ اسفند ۱۳۹۶، ۷:۵۸
کد خبر: 253828
هواپیمای ATR۷۲ تهران - شاهرود به تهران بازگشت

مدیر فرودگاه شاهرود گفت: با این که وضعیت آب و هوایی این شهر در سه شنبه شب مساعد بود ، اما هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی هما در مسیر تهران - شاهرود نتوانست دراین فرودگاه بنشیند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی حمید پور چهارشنبه علت این کار را ، درست ندیدن باند فرود توسط خلبان این هواپیما اعلام کرد و افزود: به همین خاطر هواپیما بار دیگر به تهران بازگشت. وی گفت: خلبان تصمیم گیرنده اصلی برای فرود هواپیماست و به همین دلیل وی پاسخ گوی موضوع باید باشد.

مدیر فرودگاه شاهرود همچنین از تاخیر بیش از سه ساعت هواپیمای ATR72 مسیر تهران - شاهرود هم خبر داد و گفت: این هواپیما می بایست ساعت18 و55 دقیقه پروازش را آغاز کند اما ساعت 22 و 26دقیقه فرودگاه مهرآباد را به سمت شاهرود ترک کرد.

حمید پور تعداد مسافران این هواپیمما را 14 نفر اعلام کرد و گفت: قرار بود هواپیمای ATR در مسیر بازگشت 28 مسافر را به تهران ببرد.

مدت پرواز هواپیماها در مسیر تهران - شاهرود و باالعکس به طور معمول یک ساعت است.

اکنون فرودگاه شاهرود هر هفته سه پرواز در مسیر تهران - مشهد دارد و قرار است یک پرواز نیز برای مسیر شاهرود - مشهد از چهارم اسفند راه اندازی شود.

فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق این شهر و در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.

سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.

اواخر سال 1380 با فرود اولین هواپیمای مسافری ،بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.

این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال 1386 باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.

گرفتن مجوز مرز هوایی برای فرودگاه شاهرود یکی از برنامه های مسوولان شهرستان شاهرود و استان سمنان است تا امکان صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی به خارج از کشور فراهم شود.

امسال برای گسترش و اجرای برخی زیر ساخت ها ، بیش از 300 میلیارد ریال برای فرودگاه شاهرود هزینه شده است .

ساخت نیروگاه برق با 2 ژنراتورو احداث پست پاساژ و جابجایی خط انتقال برق 20 کیلوولت فرودگاه از جمله کارهای انجام شده است .

امسال همچنین نصب تجهیزات ناوبری هوایی و دستگاه vor، حذف سیستم کاغذی و برقراری ارتباط تصویری با دیگر فرودگاه ها و برج مراقبت در فرودگاه شاهرود انجام شد.

راه اندازی جایگاه سوخت ، طرح توسعه پایانه فرودگاه به مساحت یک هزار و 800 متر مربع و تطویل باند و توسعه سطوح پروازی هم از برنامه های توسعه فرودگاه شاهرود در سال جاری بود.