۰ نفر

واحدهای صنعتی و خدماتی سبز معرفی می‌شوند

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۰۵
کد خبر: 252841
واحدهای صنعتی و خدماتی سبز معرفی می‌شوند

مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در۳۰بهمن ماه خبر داد .

به گزارش اقتصاد آنلاین، حمید جلالوندی ضمن تبریک به مدیران و دست اندرکاران، مهندسان، متخصصان و کارگران شرکت هایی که حائز رتبه سبز در این دوره شده اند، گفت: تاریخ برگزاری همایش و معرفی این افراد دوشنبه 30 بهمن ماه برگزار می شود.

وی تاکید کرد: هرچند در این فرصت کوتاه مجالی برای شرح ملاک های انتخاب واحد سبز در سال جاری نیست، اما گزارش گیری و فرآیندها نشان می دهد که کمیته بررسی صلاحیت ها تا چه اندازه در انتخاب شرکت ها برای احراز عنوان سبز وسواس داشته است.

جلالوندی گفت: خوشبختی مضاعف آنجاست که طی 18 سال گذشته، تجارب ما برای انتخاب واحدها به عنوان واحد سبز سال به سال افزایش یافته و احتمال بروز خطا در این جهت را تا حد ممکن کاهش داده است هر چند ادعایی برای احتمال خطا نیست، ولی قابل ذکر است که بعد از این همه سال، دقت در گزینش ها و امتیاز دهی ها از حیطه سلیقه و اعمال نظر شخصی فراتر رفته و به ملاک های بسیار دقیق تر نایل آمده است.

وی افزود: تعداد واحد های متقاضی برای رقابت در این همایش، 222 واحد صنعتی و 90 واحد خدماتی و در مجموع 312 واحد بوده است که از این تعداد ، 71 واحد صنعتی و 26 واحد خدماتی موفق به دریافت لوح و تندیس همایش شده اند، به عبارتی در این جشنواره 97 واحد از بین 312 واحد داوطلب به مرحله نهایی رسیده و موفق به کسب عنوان واحد سبز صنعتی و یا خدماتی شدند.

وی خاطر نشان کرد: بدیهی است در این دوره نیز مانند دوره های قبل شرط دریافت موفقیت برای احراز رتبه حداقل 70 امتیاز از 100 امتیار بوده است، اما واحدهایی که موفق به اخذ حداقل 65 امتیاز شدند نیز مورد تقدیر جشنواره قرار می گیرند که تعداد آنها در مجموع 20 واحد صنعتی و خدماتی است، البته واحدهایی هم وجود دارند که با امتیاز قابل توجه، یعنی با امتیاز بیش از 90، لوح زرین به عنوان صنعت یا خدمات سبز برگزیده دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به همکاری هایی که سال گذشته با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد( UNIDO) و سازمان همکاری های بین المللی آلمان (GIZ) برای تایید اعتبار گواهینامه های همایش صنعت سبز ایران به عمل آوردیم و با معیارهای سخت گیرانه ای که در این جهت وجود دارد، به اعتبار جشنواره و گواهینامه هایی که ارائه می شود، افزوده است.