۰ نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد:

ظریف در کنفرانس بازسازی عراق شرکت می‌کند

۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸
کد خبر: 251601
ظریف در کنفرانس بازسازی عراق شرکت می‌کند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از شرکت وزیر امور خارجه در کنفرانس بازسازی عراق خبر داد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت عراق به عنوان یک کشور دوست و همسایه ایران گفت: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق به میزبانی کویت شرکت خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا ، وی افزود: ایران از برگزاری این کنفرانس استقبال و مشارکت جامعه بین‌المللی در روند بازسازی این کشور را امری ضروری و اقدام در مسیری درست می‌داند و ما بر ضرورت مشارکت صادقانه و غیرمشروط جامعه بین‌‌‌المللی در این بازسازی تاکید داریم؛ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم و دولت عراق هیچگونه تردیدی به خود راه نداده همانگونه که در مبارزه با تروریسم نیز در کنار مردم و دولت عراق بوده و خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به بازسازی و توسعه اقتصادی عراق، همانند دیگر حوزه‌های سیاسی، امنیتی، نقش حمایتی و سازنده خود را در دوران پسا داعش ادامه خواهد داد.

قاسمی اضافه کرد: هدف این کنفرانس تجمیع کمک‌های مالی منابع مختلف بین‌المللی برای بازسازی به ویژه در مناطق جنگ‌زده، زمینه‌سازی برای ارایه راه‌حل ریشه‌ای در منازعات داخلی، نوسازی ظرفیت‌های محلی و ملی عراق، تقویت بافت اجتماعی، ایجاد توازن بین روند بازسازی و برنامه آشتی ملی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.