۰ نفر

آغاز مرحله دوم ثبت‌نام طرح کسری خدمت ایثارگران

۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶
کد خبر: 251547
 آغاز مرحله دوم ثبت‌نام طرح کسری خدمت ایثارگران

مرحله دوم ثبت‌نام در طرح کسری خدمت و معافیت ایثارگران از امروز با اخذ گواهی جبهه از سازمان‌های نیروهای مسلح برای ۲۰ هزار نفر منتخب مرحله اول کلید می‌خورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، افراد واجد شرایط در طرح کسر خدمت و معافیت ایثارگری از امروز باید برای اخذ گواهی جبهه به سازمان‌های ذی‌ربط مراجعه کنند.

بر این اساس افرادی که در ثبت‌نام اولیه طرح کسری خدمت و معافیت ایثارگران پذیرفته شده‌اند، از امروز می‌توانند به سازمان نیروهای مسلح مربوط از جمله ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی مراجعه کنند.

سازمان نیروهای مسلح نیز بنا بر روش جاری که در مورد رزمندگان دارای 30 ماه جبهه یا فرزندان ایثارگر متولد 1372 به قبل عمل می‌کردند نسبت به بررسی و صدور گواهی اقدام خواهند کرد.

لازم به ذکر است که سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا روز چهارشنبه با اعلام آخرین اخبار در مورد معافیت و کسری خدمت ایثارگران اظهار داشت: در پی ابلاغ مصوبه بهره‌مندی سالیانه 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگران از کسر خدمت در طول برنامه ششم توسعه و اصرار مجلس شورای اسلامی بر اجرای آن و با عنایت به اتمام ثبت‌نام مرحله اول و پالایش آمار ثبت‌نام‌شدگان،‌اجرای این مصوبه از تاریخ 23 بهمن امسال توسط ستاد کل نیروهای مسلح به سازمان‌های نیروهای مسلح ابلاغ شده است.

وی با اعلام این مطلب که واجدین شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات در سال جاری که دارای بیش از 24 ماه سابقه رزمندگی هستند، به تعداد 122 هزار نفر می‌رسد، اعلام کرد: بر اساس این مصوبه امسال تعداد 20 هزار نفر از آنان که دارای بیشترین سابقه هستند در اولویت بهره‌مندی از این تسهیلات قرار گرفته اند.