۰ نفر

کشوری کوچک در کارائیب؛ اصلی‌ترین تامین کنندگان نیرو برای داعش

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۱۶
کد خبر: 249790
کشوری کوچک در کارائیب؛ اصلی‌ترین تامین کنندگان نیرو برای داعش

ترینیداد و توباگو که کشوری کوچک متشکل از دو جزیره در جنوبی‌ترین قسمت دریای کارائیب در امریکای مرکزی است، شاهد یکی از بالاترین میانگین‌های جذب نیرو برای داعش بوده است و بیشتر این نیروها پس از فروپاشی داعش در عراق و سوریه به کشور خود باز نگشته‌اند.

روزنامه گاردین در شماره امروز شنبه خود به عضوگیری بالای داعش از کشور "ترینیداد و توباگو" پرداخته که در مقایسه با جمعیت کم خود یکی از بزرگترین کشورها از حیث تامین نیرو برای داعش بوده است.در مقاله گاردین با عنوان "ترینیداد: چگونه کشوری کوچک به سرزمینی برای جذب نیروی داعش تبدیل شد" آمده است: ترینیداد و توباگو که کشوری کوچک متشکل از دو جزیره در جنوبی‌ترین قسمت دریای کارائیب در امریکای مرکزی است، شاهد یکی از بالاترین میانگین‌های جذب نیرو برای داعش بوده است و بیشتر این نیروها پس از فروپاشی داعش در عراق و سوریه به کشور خود باز نگشته‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، گاردین در ادامه از طارق عبد الحق نام برده که چند سال قبل یکی از پرافتخارترین بوکسورها در ترینیداد بود و همه آینده روشنی را در این رشته ورزشی برای او پیش‌بینی می‌کردند اما امروز جسد او در منطقه‌ای در عراق یا سوریه به همراه ده‌ها تن از دوستانش زیر خاک است.

جمعیت ترینیداد به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار شهروند می‌رسد و این کشور کوچک حدود ۱۰ هزار کیلومتر از شهر رقه، مرکز سابق خلافت خودخوانده داعش فاصله دارد. با این وجود، این کشور کوچک یکی از بالاترین نرخ اعزام نیرو برای داعش در میان کشورهای جهان به نسبت جمعیتش را دارد.

حدود ۱۰۰ تن از شهروندان ترینیداد و توباگو به داعش پیوسته‌اند از جمله ۷۰ مرد که گفته‌اند برای جنگیدن تا پای مرگ به سوریه رفتند و ده‌ها زن و کودک نیز خواسته یا ناخواسته همراه آنها راهی سوریه شدند.

طبق گزارش گاردین، ترینیداد در مقایسه با کشورهای پر جمعیت‌تر مانند کانادا و امریکا نیروهای بیشتری را برای داعش فرستاده است، در حالی که از کانادا و امریکا کمتر از ۳۰۰ نیرو به داعش پیوسته‌اند.

دولت ترینیداد علاوه بر تحت نظر گرفتن کسانی که از رقه به کشورشان بازگشته‌اند، قوانین جدیدی را برای محدود کردن سفر و معاملات پولی کسانی اعمال کرده است که قصد تکرار این تجربه با هر گروه تروریستی دیگری را دارند.

تقریبا 11 درصد جمعیت ترینیداد و توباگو را اعراب لبنانی و سوری تشکیل می‌دهند که اجداد آنها به این کشور مهاجرت کرده‌اند. جمعیت مسلمانان این کشور نیز نزدیک به 12 درصد است.